۵ کلید موفقیت در رویداد ها

/, کسب و کار, مقالات/۵ کلید موفقیت در رویداد ها

۵ کلید موفقیت در رویداد ها

برای برگزاری هر رویدار موفقی عوامل تاثیر گذار باید شناسایی و به درستی انتخاب شوند. در زیر به توضیح عوامل کلیدی در موفقیت یک رویداد را شرح می دهیم.

کلیدهای موفقیت در برگزاری رویداد

تنظیم اهداف

یک اصطلاح هست که می گوید هدف بدون برنامه یک رویاست.

به همین دلیل تعیین اهداف مشخص برای یک رویداد و داشتن یک برنامه برای چگونگی رسیدن به اهداف کلید موفقیت یک رویداد می باشد.

با داشتن یک نقشه راه از اهداف، رویداد شما می تواند از تمام قدرت بالقوه خود استفاده کند و با درصد خیلی بالا از موفقیت بهره مند گردد.

در تنظیم اهداف سه مورد ذیل ضروری می باشد.

– از ابتدا خوب شروع کنید.

اگر زمان کافی برای برنامه ریزی و رسیدن به اهداف خود ندارید باعث افزایش احتمال شکست در موفقیت هایتان می شوید.

یک جدول زمانی واقع بینانه برای دستیابی به اهداف خود ایجاد کنید. چقدر لازم هست تا یک رویداد را پیدا کنید؟ ایجاد یک برنامه بازاریابی چقدر طول می کشد؟ استخدام سخنران چقدر زمان می برد. رسیدن به ۵۰% مشتریان چگونه است. وقتی که برای تمام اهدافتان برنامه زمانبندی داشتید پس همه چیز را انجام دهید و مهلت و سررسیدهای زمانی را از دست ندهید که از کنترلتان چیزی خارج نشود.

اهدافی را تعین کنید که می توانید به آنها دست پیدا کنید. اهداف کوچکتری تعیین کنید که می دانید حتما به آنها خواهید رسید و نتیجه نهایی موفقیت آمیز خواهد بود. یعنی اینکه اهداف بزرگ خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید.

نمایشگاه صنعت ساختمان حتما بخوانید : راهنما و چک لیست غرفه نمایشگاهی

 

حال برای تعین اهداف آماده هستید

کلید تنظیم اهداف موفقیت آمیز جهت رویداد

۱- کار را با تعیین اهداف اولیه برای رویداد شروع کنید

آموزش، سرگرمی، پیدا کردن مشتری، ارتقا خدمات، افزایش درآمد، ایجاد آگاهی

۲- حال ببینید چه رویدادی در چه اندازه ای برای رسیدن به اهدافتان مناسب تر است. به این فکر کنید که با شرکت کنندگان چگونه تعامل خواهد کرید. در یک سالن نمایشگاه، در طول جلسات در یک صبحانه کاری، در یک کنفرانس بزرگ در یک میز گرد نصفه روزه

۳- حال ببینید برای تسهیل رویداد به چه مکانی احتیاج دارید؟ یک فضای راحت یا یک اتاق از هتل یا یک محل منحصر به فرد مثل موزه

۴- آیا زمان (تاریخ) بر اهداف اولیه رویداد تاثیر می گذارد؟ تعطیلات، رویدادهای خود شرکت، مراحل شرکت (۵۰ سال قدمت مثلا) و تقویم تحصیلی

۵- حال بروی شاخص های کلیدی تمرکز کنید تا به شما در اندازه گیری موفقیت اهداف رویداد کمک کند.  مثلا در نمایشگاه ها، تعداد آدمهای مراجعه کننده به غرفه، یا تعداد اسپانسرها برای سال آینده، تعداد شرکت کنندگان، ارزیابی مثبت سخنران ها

تصمیم گیری بر روی اهداف ویژه قبل از رویداد به شما کمک کند تا موفقیت رویداد را بهتر محاسبه کنید و به اولویت بندی تلاش های خود بپردازید. اطمینان حاصل کنید که اهداف خود را با اعضای تیم و ذینفعان به اشتراک گذاشته اید و تا همه بدانند که چکار می کنند. اهداف چگونه اولویت بندی شده اند. بعد از رویداد، زمانی را برای بررسی نتایج و درک اینکه چه کاری انجام شده و چه کاری انجام نشده بگذارید. این بازخورد را نگهدارید و برای رویداد بعدی از آن استفاده نمایید. شما حالا یک ایده بهتر دارید که چه میخواهید بکنید و چه می خواهید به دست آورید و چه کاری را می توانید بهتر انجام دهید.

۱۳۹۷/۴/۱۳ ۱۶:۴۹:۵۳ ۴ام تیر ۱۳۹۷|صنعت ساختمان, کسب و کار, مقالات|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه

2 × سه =