زمان مطالعه : ۱۰ دقیقه

استراتژی بازاریابی شرکت های ساختمانی و پیمانکاری

به عنوان یک پیمانکار حرفه ای دارای تخصص و استعداد، با رقبای خود چه تفاوتی دارید؟ شما نمیتوانید در خیل عظیمی از پیمانکاران روی پای خود بایستید مگر اینکه به طور فعال و کارآمدی بازاریابی کرده باشید.
بسیاری از پیمانکاران به طور کامل از راههای جدید استراتژی بازاریابی شرکت های ساختمانی و پیمانکاری که کمک می کند تا شرکت ها به اهداف خود برسند استفاده نمی کنند. اما با استفاده از شگردهای بازاریابی می توانید به مرحله بعدی بروید.

وجود یک راهبرد و استراتژی مناسب بازاریابی شرکت های ساختمانی  به شما برای رشد کسب و کارتان کمک می کند. باید یک استراتژی تدوین کنید که مزیت رقابتی برای شرکت شما ایجاد بکند و روی بخش هایی که در حال توسعه و رشد هستند متمرکز شوید.

شرایط بازار در بخش های مختلف ساخت و ساز با هم متفاوت است. نرخ رشد در بخش های مختلف همانند مسکونی، عمومی، خرده فروشی، مهندسی عمران و ساختمان های اداری با هم متفاوت می باشد. استراتژی شما باید فرصت هایی را که در بازسازی ساختمان های موجود است و نیز درنظر گرفتن پروژه های جدید در نظر بگیرد.

روش های بازاریابی شرکت های ساختمانی و پیمانکاری :

در زیر استراتژی بازاریابی شرکت های ساختمانی و پیمانکاری که باعث ترویج و افزایش برندینگ و نفوذ نام تجاری میشود را با امید به پیاده سازی آن در شرکتهای ساختمانی و پیمانکاران جهت ارتقا برند  بررسی میکنیم.

تمرکز بر بخش های ساختمانی که در حال رشد هستند.

بر طبق تحقیقات IBISWORLD، فرصت های درآمد با رشد اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری های تجاری افزایش می یابد. پایش روندهای اقتصادی و بررسی تحقیقات بازار صنعت می تواند به شما این اطمینان را بدهد که آیا استراتژی شما منطبق بر محیط و در راستای محیط کسب و کار هست یا خیر.

حرفه‌ای بودن در انجام تمام کارها

فراتر از اهداف تکمیل پروژه، حرفه ای بودن که توسط پیمانکاری یا مدیر پروژه نشان داده می شود اهمیت شگرفی دارد. نقش شما به عنوان یک پیمانکار انجام درست کار، و تحویل به موقع کار و اعمال استاندارهای کیفی می باشد. اما مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که مدیر پروژه یا مسئول پروژه خوب به نظر برسد. حرفه ای گرایی مهم ترین و بهترین راه برای انجام این کار می باشد.

چند بار در ماه، نمایندگان (مالک پروژه یا طراح پروژه یا مهندس یا سازمان نظارتی) پروژه را بررسی می کنند. شما می توانید حرفه ای بودن خود را به طرق زیر نشان دهید:

– کیفیت کار شما
– ظاهر منطقه کاری شما
– معرفی و وجود تیم و تجهیزات شما
– رعایت ایمنی

نشان دادن رفتارهای فوق یعنی اینکه مدیر پروژه بهترین تیم ممکن را در کنار هم جمع کرده است و ایمنی شغلی و سایت پروژه مورد توجه قرار گرفته است.

? حتما بخوانید: تبلیغات شرکت های مصالح ساختمانی

فرصت های مناسب و خاص را پیدا کنید

بدنبال فرصت هایی در بازارهای نیش (خاص) باشید که با مهارت های خاص شما همخوانی دارد. به گزارش مجله کسب و کار ساختمان، شرکت هایی که سرویس های خاص پیشنهاد می دهند دو برابر بیشتر از شرکت هایی که در زمینه عمومی فعالیت می کنند در مزایده ها برنده هستند. تخصص یعنی اینکه شما برای یک سرویس خاص یا یک کار ویژه رقبای کمتری دارید و می توانید به عنوان یک متخصص در این بخش خود را معروف نمائید.

استراتژی بازاریابی شرکت های ساختمانی

تجزیه و ترکیب نقاط قدرت و ضعف شرکت

تجزیه و ترکیب نقاط قدرت و ضعف شرکت و تدوین یک برنامه برای مواجه با نقاط ضعف. از این تجزیه و تحلیل برای مشخص شدن فرصت ها و تهدیدهای موجود در صنعت استفاده کنید. این امر به شما این امکان را می دهد که پروژه های سودآورتری را بدست آورید. توانایی خود را با سایر رقبا بسنجید تا بتوانید معیارهای توسعه کسب و کار را فراهم کنید.

شناسایی عوامل تمایز (متفاوت کننده) شرکت و کسب و کار

در یک مناقصه رقابتی، تاکید بر عوامل مهم پروژه مثل سرعت تکمیل، استفاده از تکنیک ها، مواد یا طراحی های خلاقانه یا مواد و تکنیک های پایدار بسیار موثر است.در استراتژی بازاریابی شرکت های ساختمانی ارزش ها را به مشتریان نشان بدهید تا تصمیم گیری صرفا بر اساس قیمت را کنار بگذارد.

استمرار نام تجاری

پس از ایجاد یک آرم به یاد ماندنی، مطمئن شوید که در تمام مطالب، هم دیجیتال هم چاپی آرم همه جا هست. لوگوی شما، فونت، رنگ و پیام رسمی و سبک تجاری شما در تمام کانال ها باید یکپارچه باشد.

در وب سایت شرکت، بروشورها، تمام صفحات شرکت، وسایل نقلیه شرکت و کارت های ویزیت. این استمرار و تکرار باعث افزایش آگاهی برند می شود و تمام کارهای بازاریابی شما را به هم متصل و تقویت خواهد کرد.

نمایش آخرین دستاوردها

هر مرحله ای از تکمیل پروژه یا نقطه هدف شرکت یا هر عضو جدید در تیم فرصتی برای برجسته کردن اتفاقاتی است که در شرکت افتاده است. ایجاد نسخه های خبری تازه این فرصت را به شرکت شما می دهد که توسط افراد مرتبط دیده شوید. رسانه های منطقه خود را شناسایی کنید و آنهایی که به داستان شما تمایل دارند پیدا کنید و محتوای خود را برای نشان دادن و چاپ شدن و انتشار به آنها بدهید تا به سایر مخاطبانی که هم علاقه دارند برسد.

وبسایت قوی یعنی برند قدرتمند(ایجاد یک وب سایت موثر)

اگر می خواهید نام تجاری شما حرفه ای و فعال باشد باید یک وب سایت به روز و تمیز داشته باشید. مطمئن شوید که از دیگر پیمانکاران با استفاده از یک طراحی منحصر بفرد و محتوای قابل اعتماد و دقیق متفاوت هستید. باید بدانید که وقتی افراد به وب سایت شما مراجعه می کنند متوجه می شوند که اطلاعات شما بروز نشده یا کپی می باشد یا غلط های املایی دارد بنابراین آنها به سرعت بدون اینکه بدانند شما شرکت معتبری هستید یا خیر وب سایت شما را رد می کنند و با این کار مشتریان بالقوه را از دست می دهید.

? حتما بخوانید: فروش مصالح ساختمانی

 کار کردن با شرکت های بازاریابی قوی در صنعت ساختمان که با نام تجاری و برند شما آشنا باشد به شما امنیت بیشتری بابت طراحی وب سایت می دهد. به آنها اجازه بدهید تا تیم شان وب سایت شما را ایجاد کنند و طراحی آنها به نحوی باشد که مشتریان بالقوه را تحریک کند تا تلفن را بردارند و به شما زنگ بزنند. مطمئن شوید که وب سایت شما ریسپانسیو (واکنش گرا) می باشد (خود را با هر سایز و اندازه موبایلی وفق می دهد) و با مسائل فنی گوگل همخوانی دارد. قبل از انتخاب یک لیست کوتاه از تامین کنندگان بالقوه، اطلاعات جامع را به مشتریانی که تحقیقات اولیه انجام می دهند بدهید. در وب سایت به تجربه شرکت، زمینه های تخصص و قابلیت خود اشاره کنید. بر مهارت و تجربه نیروی کاری خود تاکید کنید و جزئیات تمام پروژه های موفق را قید کنید.

با رسانه های اجتماعی دوست باشید

در استراتژی بازاریابی شرکت های ساختمانی بسیاری از پیمانکاران فرعی اهمیت شبکه های اجتماعی و قدرت آن را در دیجیتال مارکتینگ نادیده می گیرند و این کانال را که برای نسل جوان تر است و یا در همان منطقه خاص فعالیت می کند از یاد می برند. اما در طول یک دهه گذشته همه چیز به طرز چشمگیری تغییر کرده است و شرکت ها از قدرت رسانه های اجتماعی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند.
با بیش از یک میلیارد کاربر (۴۵% بالای ۳۰ سال) به نظر می رسد که مشتریان آینده در رسانه های اجتماعی هستند و شما می توانید فرآیند جذب آنها و اعتماد به شما را با فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی افزایش بدهید.

استراتژی بازاریابی شرکت های ساختمانی

کار کردن با یک تیم بازاریابی

کار کردن با یک تیم بازاریابی معتبر که دارای یک بخش قوی در رسانه های اجتماعی هست به شما این ابزار را می دهد که استراتژی های موثری برای نشر مطالب شرکت در شبکه های اجتماعی داشته باشید و اعتبار خود را افزایش بدهید و ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید و در ارجاعات اجتماعی در بالای فهرست قرار بگیرید.

با استفاده از اینستاگرام، تلگرام، بلاگ ها، پست های انحصاری، خبرنامه ها، ویدئوها می توانید دنبال کنندگان و فالورهای خود را از پیشرفت های شرکت مطلع سازید. پس بدانید اگر در شبکه های اجتماعی کشور خود فعال نباشید نمی توانید به طور کارآمد با مخاطبان بالقوه خود رابطه برقرار کنید.

کمک به مشتریان برای انتخاب پیمانکار مناسب – ارتباط قوی با مشتریان

در استراتژی بازاریابی شرکت های ساختمانی یک برنامه ارتباطی را برای هدف قراردادن مشتریان موجود و آینده طراحی کنید. خبرنامه الکترونیکی منتشر کنید تا مشتریان شما را در مورد اتفاقات شرکتتان بروز نگاه دارد. با پروژه های انجام شده رابطه خود را حفظ کنید تا مطمئن شوید که در لیست کوتاه تامین کنندگان (Vendor List) آن قرار دارید. مطمئن شوید که چشم انداز پروفایل شرکت به روز می باشد. مناقصه یا اعلام پروژه های جدید را همواره تحت نظر داشته باشید. یک فایل آماده برای معرفی شرکت و توانایی های آن برای مناقصات همواره اماده داشته باشید.

یا اینکه کار شما مدیریت عمومی یا مدیریت پروژه است؟ پس به آنها در انجام پروژه های موفق به صورت ارائه رایگان نظرات تخصصی در وب سایت خود کمک کنید.
به آنها این بینش را بدهید و آگاهی آنها را در مورد تجهیزات مختلف و تخصص ها بالا ببرید و توضیح دهید که چگونه باید برای پروژه های خود پیمانکار بگیرند به چه نکاتی توجه کنند آنها را راهنمایی کنید تا بیشتر بدانند و به نکات پیدا و پنهان کار آگاهی پیدا کنند. بعد فرآیندهایی که مرتبط به کار هست را بگویید.

یکپارچگی کار و دانش فنی

از آنجاییکه ایمنی محل کار نیز قسمت بزرگی از پروژه می باشد مطمئن شوید که فقط حرف و حرف نمی زنید. ایمنی چیزی هست که شما هر روز با آن سر وکار دارید وقتی که موارد واقعی را نشان دهید و در کارتان یکپارچگی و دانش فنی داشته باشید موفقیت به سراغ شما می آید.
از این موراد برای افزایش موفقیت شرکت استفاده کنید شما باید در این راه از یک مشاور خوب بهره ببرید مطمئین شوید که یک شرکت مشاوره خوب انتخاب کرده اید تا با تیم مناسب و ترکیبی از راه حل های مناسب بازاریابی، بتوانید تجارت خود را افزایش و شهرت قدرتمندتری در منطقه جغرافیایی خود داشته باشید.