چند قدم تا تشکیل کمپین گوگل ادوردز

در مقاله گوگل ادوردز و تاثیر آن بر کسب و کار با مفاهیم ومزایای گوگل ادوردز اشنا شدیم و در ادامه برای پیشبرد بیشتر کمپین تبیلغاتی خود در گوگل ادوردز، به نکات زیر توجه کنید.

۶ راهکار شناخت اهداف کسب وکاردر گوگل ادوردز

۱- ارائه هدف

با یک هدف مشخص، شما قادر به شناسایی استراتژی و ارزیابی یک مسیر درست برای اندازه گیری نتایج خواهید بود. اگر به دنبال آگاهی برند هستید بهتر است به جای دنبال کردن کلیک، میزان اثر را دنبال کنید. در حالیکه یک کمپین ترافیکی روی تعداد بازدیدکنندگان متمرکز خواهد بود و بنابراین تعداد کلیک ها مهم خواهد بود.

هدف شما از چهار المان تشکیل میشود :
  • هدف اولیه
  • انگیزه
  • تلاش
  • شاخص های کلیدی عملکرد یا KPI (مقدار واقعی اندازه گیری است که امید دارید به آن برسید)

قبل از شروع کار بهتر است محصولات یا خدماتی خود را تعریف کنیم و دقیق مشخص کنیم که میخواهیم خدمات ما در چه بازه ی زمانی ، در چه مکانی یا حتی بر روی چه دستگاهی به فروش یا نمایش گذارده شود.

استفاده از یک تبلیغ کلی از تمامی سرویس هایتان کار درستی به نظر نمی رسد. شما بایست یک تبلیغ با جزئیات و مربوط به انگیزی خود ارائه دهید و این دلیلی است که اهداف را بسیار مهم می نماید.

موفق ترین کمپین ها آنهایی هستند که کاملا اختصاصی هستند یعنی در انتخاب کلمات کلیدی جزئی نگر باشید نه کلی نگر،منظور این است که باید یک تبلیغ با جزئیات مربوط به انگیزه ی مشتریان ارائه دهید و اگر اهداف چندگانه ی تبلیغاتی دارید ایجاد چندین کمپین بهترین پیشنهاد است.

۲- محصول یا خدمات خود را تعریف کنید

تبلیغاتی که شما ایجاد می کنید، اغلب روی یک محصول خاص تمرکز خواهد داشت. آن محصول ممکن است یک کالای فیزیکی باشد، یک نما از برند شما، یک سرویس بخصوص یا یک دانلود الکترونیکی. بهترین تبلیغات متمرکز هستند و آن تمرکز نیازمند آن است که شما تعریفی دقیق از محصول خود ارائه دهید.

بایست محصولات خاص خود را هدف بگیرید این کار به شما کمک می کند تا متن تبلیغاتی و استراتژی کلمات کلیدی شما زمانی که مشتریان شما در شرایط ذهنی درست هستند را بیابید.

دقت کنید هر محصول به کمپین و هدف خود و صفحه فرود مخصوص به خود برای زمانی که روی تبلیغ کلیک میشود، نیاز دارد. اندکی در مورد محصولات و سرویس هایی که ارائه می دهید فکر کنید. حتی می توانید محصولات خود را در گروه های چندگانه قرار دهید.

۳- مشتریان شما چه کسانی هستند

در این مرحله از کار باید پیش از تبلیغات در گوگل محصولات و اهدافمان را درک کنیم اگر بخواهیم به دنبال مخاطب نادرست برویم، وقت و هزینه مان را هدر داده‌ایم. بهترین مشتری کسی است که به دسته‌ی محصولاتتان احتیاج داشته باشد. در تبلیغات گوگل باید به دنبال مخاطب خاص بود تا او را به خرید ترغیب کنید.

برای این کارمیتوانید در صورت داشتن پایگاه داده و تجربیات خود استفاده کنید یا در صورت تازه کار بودن  با ایجاد شخصیت های توصیفی فرضی، به داده ها و اطلاعاتی دست پیدا کنید برای شروع کار سه مخاطب یا مشتری فرضی ایجاد کنید با این کار مشتریان مطلوب و معمول را توصیف میکنیم اینکه چه سنی دارند، جنسیت شان، میزان تحصیلات و شغلشان چیست چند سال است که کار میکنند ایا حرفه شان ایجاب میکند از محصولات شما خریداری کنند با پاسخ دادن به این سوالات و فرضیات و قرار دادن خود به جای مشتری میتوانید به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید که این داده ها برای انتخاب کلمات کلیدی و متن تبلیغات  و هدف گذاری برای کمپین های تبلیغاتی در اینده به شما کمک فروانی میکند.

۴- انتخاب مخاطب تبلیغاتتان

هدف‌گذاری هوشمند به شما کنترل جزئی و دقیق‌تری بر روی نحوه‌ی استقرار هدف‌گذاری‌تان می‌دهد. شما میتوانید برای نمایش تبلیغاتتان با محدوده کردن مکان طیف خاصی را هدف گذاری کنید این محدودیت میتواند شامل کشور، استان، شهر یا حتی یک محله ی خاص باشد، ولی متاسفانه به دلیل تحریم در ایران این کار برای ما امکان پذیر نیست. اما از طریق انتخاب گزینه زبان جستجوی فارسی میتوان محدودیت نمایش را برای فارسی زبانان انتخاب کرد.

۵- نحوه ارتباط مشتری با شما 

در این مرحله باید تعریفی از نوع خدماتتان و نتیجه ی که میخواهید به آن برسید را مشخص کنید. این موارد میتواند شامل فروش محصول، تماس مستقیم مشتری، کلیک و حجم ترافیک بیشتر و ارائه خدمات و پاسخگوی و.. باشد. مشخص نمودن این موارد در انتخاب نوع افزونه تبلیغاتی و متن تبلیغاتی مناسب شما، که در مرحله اول کاربر را به سوی کلیک کردن بر روی سایت و تبلیغ شما سوق میدهد،میتواند بسیار موثر و مفید باشد.

۶- تعیین انتظارات واقع بینانه

ادوردز جذاب است. گوگل ادوردز یک پلتفرم قابل دسترس است. به صورت نسبتاً آنی عمل می‌کند و فرصتی برای نشان دادن سریع کمپانی‌تان محسوب می‌شود. اما احتمالش زیاد است که در اولین مرحله از کارتان نتیجه‌ی قابل توجهی نگیرید. هر کسب‌وکار ویژگی‌های خودش را دارد .بنابراین یک رویکرد جامع و یکسان برای تمامی حرفه‌ها نداریم.

کمپین‌های ادوردز موفق نیاز به پافشاری دارند. باید پول خرج کنید. به داده‌ها نگاه بیاندازید. کمپینتان را اصلاح کنید. پول بیشتری خرج کنید. دوباره به داده‌ها نگاه کنید. و همینطور تکرار و تکرار…نباید انتظار داشت در یک ماه اول نتیجه خوب دریافت کرد یک کمپین ادوردز به سه ماه زمان نیاز دارد تا به نتیجه برسد چرا که در یک ماه اول بیشتر به چمع آوری داده و حدس های آگاهانه میپردازیم.

حال فرقی نمی‌کند که صد دلار یا ده هزار دلار برای فرایند خرج کرده باشید. تصمیم بگیرید چه قدر می‌خواهید هزینه کنید تا دانش مورد نیازتان را به دست بیاورید. چه چیزهایی را می‌توانید در ماه اول از دست دهید و هنوز هم از خروجی کار راضی باشید.