زمان مطالعه : ۵ دقیقه

۷ ایده اثبات شده در تبلیغات انتخاباتی

آیا به دنبال راه های جدیدی برای تبلیغات انتخاباتی (کمپین انتخاباتی) یا نامزد خود هستید؟ اگر بله، پس به جای درست رسیده اید.

فرقی نمی کند که نامزد شما دفعه اولیست که شرکت می کند یا سابقه انتخابات دارد، کمپین شما باید یک استراتژی بازاریابی ارائه دهد که به شما در هدایت افکار عمومی بیشتر کمک کند. ما ۷ ایده ارتقاء انتخاباتی را که باید در استراتژی بازاریابی خود برای به دست آوردن آراء مورد نیاز بگنجانید، جمع آوری کرده ایم. با متخصصان بلــوط در ادامه مقاله همراه باشید.

۱- نامزد خود را برند کنید

برندینگ تصویری نامزد انتخاباتی خط مقدم شما می باشد تا اولین برداشت از کاندیدا عالی باشد. این تصویر باید اعتماد را جلب کند و همچین خوشایند چشم باشد. پس یک شرکت حرفه ای استخدام کنید تا بتوانید که بهترین عکس و تصویر را از کاندیدا برای تبلیغات انتخاباتی ایجاد نماید.

عامل مهم بعدی شعار تبلیغاتی می باشد. شعار تبلیغاتی شما باید مکمل شخصیت شما و تصویر شما باشد. این شعار باید بر پایه مخاطبان و رای دهندگان ساخته شود تا اثر بخش باشد.

برای داشتن یک تصویر کارآمد، باید سه چیز را به تصویر بکشد:

  • تصویر باید منعکس کننده احساسات و افکار کاندیدا باشد تا هنگام مشاهده پاسخ احساسی را برانگیزد.
  • باید به یاد ماندنی باشد (مدت طولانی در ذهن بماند)
  • تصویر باید در رسانه های مختلف بررسی شود که مطمئین شوید درست اجرا می شود و خوب نشان داده می شود. (از دور نزدیک، زوایای مختلف، در تلویزیون، روی دیوار، فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، وبسایت و…)

برندینگ فردی به کاندیدای شما کمک می کند تا به رای دهندگان پرمشغله که فقط دو دقیقه وقت بررسی دارند یک پیام تبلیغاتی مناسب ارائه دهد. پس این پیام باید خیلی خوب منتقل و دیده شود.

🔔 حتما بخوانید: آنچه کاندیداها باید از برندسازی انتخاباتی بدانند

۲- یک وبسایت راه اندازی کنید

هر داوطلب باید یک وب سایت با طراحی مناسب و کاربر پسند داشته باشد. این نه تنها یک بروشور دیجیتالی است که به بازاریابی نامزد شما کمک می کند بلکه در یافتن داوطلبان و جمع آوری بودجه نیز کمک می‌کند. این یک راه خوب برای افزایش حضور آنلاین نامزد شما است. به یاد داشته باشید که وب سایت را به نفع انواع رای دهندگان بهینه کنید.

برای راه اندازی وب سایت تبلیغات انتخاباتی خود می توانید از WordPress استفاده کنید. WordPress دارای موضوعات سیاسی مختلفی است که شما می توانید انتخاب کنید کدام یک برای کمپین شما مناسب است. از Google Analytics برای یافتن کلمات کلیدی SEO استفاده کنید که رای دهندگان به صورت آنلاین جستجو می کنند تا اطلاعات مربوط به کمپین شما را پیدا کنند. پس از راه اندازی وب سایت، چند عنصر باید در وب سایت کمپین شما وجود داشته باشد که عبارتند

  • صفحه اصلی شامل عکس، فیلم، فرم ثبت نام، فرم های اهدا، پیوندهای مربوط به رسانه های اجتماعی و غیره
  • مسائلی که به آنها اهمیت می دهید
  • اطلاعیه رویدادهای آینده، پاسخ به حملات مخالفان، انتشار مطبوعات و غیره
  • لحن مثبت

تذکر: وب سایت شما باید با برند نامزد شما مطابقت داشته باشد و باید در تلفن های هوشمند هم بخوبی دیده شود (پاسخگو) همراه باشد.

💡پیشنهاد بلوط : مشاهده پکیج های طراحی سایت

۳- از تلفن های همراه هوشمندانه استفاده کنید

انتخابات امروزه موبایل محور می باشد و است و فرصت های بی شماری را برای ترغیب رای دهندگان، جذب داوطلبان و جمع آوری کمک های مالی برای مبارزات انتخاباتی شما فراهم می کند. بنابراین، باید یک استراتژی بسیار خوب برای کمپین تبلیغات انتخاباتی در موبایل داشته باشید.

از آنجا که مردم وقت زیادی را در تلفن های همراه خود می گذرانند، ارسال پیامک بهترین راه برای دستیابی و بسیج رای دهندگان است. همچنین، این ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای ارتقاء انتخابات است.

۴- پخش پیامک

پخش پیامک می تواند برای تبلیغات انتخاباتی شما بسیار مفید باشد زیرا این یک وسیله ارتباط مستقیم است. می توانید برای اقدامات عمومی یک فرمت ثابت استفاده کنید و از ابزار گفتگوی نفر به نفر برای سایر مواقع استفاده کنید.

پیام کوتاه می تواند به شما کمک کند:

  • هواداران را به رویدادها و راهپیمایی ها دعوت کنید
  • خبرهای حضور کاندیدا در رسانه ها را بگویید.
  • رای دهندگان را از گام های تبلیغاتی خود آگاه سازید
  • رای دهندگان را برای کمک به کمپین شما متقاعد کنید
  • همواره از حامیان و رای دهندگان و هواداران خود تشکر کنید.

تذکر: اعلان بازی (گمیفیکیشن) می تواند در بازاریابی نامزد شما و گسترش پایگاه رای دهنده کمک کند.

💡پیشنهاد بلوط : مشاهده پکیج های تبلیغات پیامکی

۵- پیام صوتی خود را پخش کنید

پخش صدا راه خوبی برای دستیابی به رأی دهندگان است. این به نامزد شما راهی جایگزین برای برقراری ارتباط با رای دهندگان علاوه بر راهپیمایی عمومی می دهد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که صدا را ضبط کنید و آنرا ارسال کنید با این روش می توانید به بیشتر از ده هزار نفر در یک ساعت دسترسی داشته باشید.

می توانید پیام را شخصی سازی کنید تا به موضوعی بپردازید که افراد را برای رای دادن به شما ترغیب می کند و می توانید مردم را ترغیب کنید که با شما تماس بگیرند یا با کارگزاری شما و نمایندگان شما ارتباط برقرار کنند.

پخش صدا می تواند به شما کمک کند:

  • رأی دهندگان را با صدای خودتان متقاعد کنید
  • صدای شما را به اشتراک بگذارند
  • پیام تشکر شما را دریافت کنند.

۶- از رسانه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد روابط صمیمانه با رای دهندگان و حامیان است. این یک کمپین محلی یا ملی باشد که نقش اساسی در تبلیغات انتخاباتی شما دارد.

تجزیه و تحلیل کنید که مخاطب هدف شما کجاست و در آن شبکه فعال شوید. همچنین، الگوی و عادات مخاطبان خود را یاد بگیرید تا پست های خود را به دلخواه آنها تنظیم کنید.

جدا از ایجاد یک پروفایل عالی در حساب های رسانه های اجتماعی، محتوایی که شما ارسال می کنید باید رای دهندگان را به سمت تعامل و به اشتراک گذاری آن جلب کند. همچنین، یک تصویر مثبت از نامزد تهیه کنید و به تبلیغات مبتنی بر مکان بپردازید.

💡پیشنهاد بلوط : مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات

۷- خبرنامه ها را ارسال کنید

خبرنامه ساده ترین راه ارتباط با طرفداران شماست. این همچنین مقرون به صرفه است.

با متخصصان ما تماس بگیرید.کانون تبلیغاتی بلــوط اینجاست تا بهترین مشاوره را در راستای بازاریابی، تبلیغات و برندینگ انتخابات به شما ارائه نماید.