زمان مطالعه : ۳ دقیقه

تاثیر اینترنت بر انتخابات

تا چندی پیش رقابت‌های انتخاباتی در اینترنت صرفا به انتشار عکس و فیلم از نامزدها در شبکه‌های اجتماعی محدود می‌شد، اما امروز اوضاع متفاوت شده است. امروزه فعالیت‌های انتخاباتی در محیط اینترنت بسیار پررنگ، تاثیرگذار و متفاوت شده است. تاثیر اینترنت بر انتخابات یا به عبارتی تاثیر رسانه بر رای دادن افراد امری است که باید به آن توجه کرد. در قرن بیستم روزنامه ها و رادیوها بر آرای افراد و مردم موثر بودند و از اول قرن ۲۱ این تلویزیون بود که گوی رقابت را از آنان ربود و اخیراً نیز اینترنت و شبکه های اجتماعی.

? حتما بخوانید : تاثیر شبکه های اجتماعی بر انتخابات

اینترنت تاثیر بسیار بزرگی بر تعامل کاندیداها و رای دهندگان گذاشته است و آن را کاملاً دگرگون کرده است. شبکه های اجتماعی، رسانه های آنلاین و ابزار ارتباطی اینترنتی همانند وب سایت تاثیر بسیار زیادی در رای همه افراد بخصوص نسل جوانتر دارند. همانطور که گفتیم اینترنت تاثیر بسیاری بر فرایند رای دهی دارد و بی توجهی کاندیداها به آن می تواند نتایج بسیار متفاوتی به بار آورد و بالعکس توجه به آن می تواند شانس افراد را در نیل به اهداف خود بسیار افزایش دهد. کاندیداهای موفق معمولا کسانی هست که بتوانند از این ابزار به نحو احسن استفاده نمایند و نگاهی به افراد موفق نشان می دهد کسانیکه که زودتر از دیگران وارد این کارزار شده اند شانس بسیار بیشتری از دیگران بدست آورده اند و موفق شده اند.

تاثیر اینترنت بر ارتباطات کاندیداها با رأی دهندگان

تاثیر اینترنت بر انتخابات و تاثیرات تکنولوژی و فناوری شانس کاندیداها را برای ارتباط با رای دهندگان افزاش می دهد. داشتن یک وب سایت و دریافت نظرات مردم و پاسخگویی به آنها نشان از قدرت پاسخگویی یک کاندیدا دارد. داشتن یک کلیپ تصویری در یک رسانه پر بازدید بسیار تاثیر گذارتر از هزاران نوشته می باشد و یک کاندیدا باید بداند که بیشتر از آنچه حزب یا لیست به وی می دهد تصاویر و ذهینتی است که وی در رسانه های الکترونیکی از خود ساخته است.

? پیشنهاد بلوط : چالش های تبلیغات انتخابات نامزدها

این روزها نسل جوانتر برای تحقیق در مورد کاندیدا به اینترنت مراجعه می کنند چرا که یکی از ابزارهای ارزیابی آنها دسترسی راحت به کاندیدا از طریق وب سایت یا شبکه های اجتماعی چون اینستاگرم و لینکدین می باشد. این افراد در صورتیکه اطلاعات لازم را در اینترنت پیدا نکنند و یا اینکه نتوانند از این طریق سوالات خود را از کاندیدا بپرسند به راحتی از وی رد می شوند.

تاثیر اینترنت بر انتخابات

عامل دیگری که در رای افراد تاثیر می گذارد قدرت یک کاندیدا در مقابل سایر رقبا می باشد اولین مناظرات از تلویزیون پخش شد که عموم مردم به آن دسترسی داشته اند و حال این مناظره ها به رسانه های آنلاین کشیده شده است و انجام یک مناظره چالشی یا پاسخگویی به سوالات رای دهندگان در یک رسانه اجتماعی پر مخاطب که توسط هزاران نفر می تواند دیده شود تاثیر بسیار عمیق تری بر ذهن و انتخاب مردم خواهد داشت.