۸ راه موثر تبلیغات انتخاباتی

//۸ راه موثر تبلیغات انتخاباتی

۸ راه موثر تبلیغات انتخاباتی

تبلیغات انتخاباتی

تبلیغات انتخاباتی ربطی به اینکه کاندیدای جدید هستید یا کاندیدای قدیمی ندارد ، در هر حالتی باید یک استراتژی مناسب و درست بازاریابی را شروع کنید. برای بعضی از کاندیداها، این استراتژی می تواند تغییرات در جناح سیاسی یا تغییر رفتاری خاصی یا نوع لباس و تیپ ظاهری باشد. اما وقتی که این کار انجام شد و نیاز به این هست که به نحو موثری برای رای دهندگان بازاریابی شود در اینجا ۸ راهنمایی خاص ارائه می شود.

۱. برند سازی کاندیدا

طبق برخی برآوردها، شما تنها هفت ثانیه وقت برای ایجاد اولین تاثیر دارید. کاندیدای شما و برند تصویری خط مقدم در این راه می باشند. این برند سازی باید جلوه گر اعتماد به نفس باشد و به راحتی هم قابل درک باشد. آیا افراد فقط با برند سازی صورت گرفته می توانند درک کنند که کاندیدای شما نشانگر چیست. آیا راهنمایی برای رنگ ها، فونت ها و استفاده از لوگو و تبلیغات مربوطه دارید؟ اگر نه بنابراین لازم است تا از شرکت های حرفه ای برندینگ برای این کار استفاده کنید و بدانید که در جای مناسبی هزینه می کنید.

شرکت ما دارای برند منحصر بفرد در تبلیغات است که سیگنال ها را به خوبی می شناسد و می داند در ارتباطات باید چکاری انجام بدهد. ما از آنچه انجام می دهیم و آنچه منتقل می کنیم مطمئن هستیم.

همین امر در مورد کاندیداها و کمپین ها نیز صادق است. نام تجاری باید معنی دار باشد. این بدان معناست که حضور در رسانه های اجتماعی، نمایش فیزیکی و برخورد با حامیان و رای دهندگان بسیار مهم است.

۲. همه چیز باید بگونه ای باشد که انگار یک داستان و یا قصه است

تقریبا بدون داشتن ادبیات مشخص برای آموزش رای دهندگان، رای آوردن غیر ممکن است. این امر می تواند یک بروشور یا یک کارت تبلیغاتی و یا شبیه آنها باشد. اما هرچه باشد باید دو کار انجام داد: منطبق با برند کاندیدا باشد و یک داستان را بیان کند. اینها باید به ۵ سوال اساسی چه کسی، چه چیزی، چه زمانی و کجا و چرا پاسخ بدهند.

خب منظور از داستان یا قصه گویی چیست

باید رای دهندگان را به گونه ای راهنمایی کنید و در فرآیندی قرار دهید که فکر نکنند خود را می فروشند و حتما باید از این ادبیات معامله گرانه پرهیز کنید. رای دهندگان دوست ندارند که احساس کنند فروخته می شوند. آنها می خواهند متقاعد شوند. مشکلات حاضر بگونه ای است که رای دهنده باید فکر کند. برای مثال نگویید که می خواهید اقتصاد را خوب کنید، معیشت مهندس را خوب کنید، بلکه باید مزایای پیشنهاد خود را نشان دهید: مثلا من اطمینان می دهم که با انجام فلان کار، مهندسان مدرک خود را برای پول قرض نخواهند داد.

۳. یک وب سایت حرفه ای و پاسخگو داشته باشید

می توانید هزاران وب سایت مجانی پیدا کنید که به شما خدمات بدهند، بعضی از آنها محصول نهایی خوب و بعضی دیگر معمولی دارند اما فقط تعداد اندکی در موتورهای جستجو موفق هستند. مردم از اینترنت برای همه چیز استفاده می کند و بسیاری از رای دهندگان از گوگل برای پیدا کردن کاندیدای مناسب، قبل از تصمیم نهایی استفاده می کند اما وقتی جستجو می کنند چه می یابند؟

یک وب سایت حرفه ای متناسب با برند کاندیدا می باشد که اطلاعات مناسب و نه خیلی زیاد و خسته کننده را در مورد کاندیدا می دهد و باید این وب سایت در موبایل نیز به خوبی دیده شود. مگر چقدر هزینه خواهد داشت در عوض با هزینه مقبول می توانید در جستجوی های اینترنتی ظاهر شوید.

استراتژی تبلیغاتحتما بخوانید : تبلیغات ویژه کاندیداهای نظام مهندسی تهران

۴. سرمایه گذاری در محتوا

بدون افزودن مداوم مطالب، ترافیک سایت شما کم و کمتر خواهد شد. پست های وب لاگی یک راه آسان برای سرمایه گذاری در محتوا می باشد. البته همه آنها زمان می گیرد. ما برای هرکسی متناسب با برند خودش و شخصیت وی مطلب آماده کرده و در وب سایتش قرار می دهیم و اطمنیان می دهیم که با انتشار این مطالب ترافیک سایت شما ده برابر می شود.

عکس، اینفوگرافیک، تصاویر رسانه های اجتماعی و ویدئو و متن می تواند برای شما هزینه داشته باشد اما باید بدانید که ویدئوها ۷۰% چیزهای مشاهده شده در وب برای مردم بوده است.

۵. مشارکت در رسانه های اجتماعی

من خیلی شنیدم که می گویند : تو از من می خواهی توئیت کنم، توی اینستاگرام باشم، جواب هم بله و هم خیر است. بسیاری از کمپین ها فکر می کنند که باید در تمام رسانه های اجتماعی باشند اما این یک رویکرد نادرست می باشد. باید با دو تا سه تا شبکه اجتماعی در رسانه ها حضور داشته باشید. مخاطبان هدف شما نگاه می کنند که شما در کدام یک از شبکه های اجتماعی هستید. اما صرف نظر از اینکه در چه شبکه ای هستید باید روی الگوهای مخاطبان و عادت ها و زبان آنها تمرکز کنید. آنها به شما می گویند که استراتژی شما باید چگونه باشد.

۶. استفاده از تبلیعات ایمیلی

هزینه تبلیغات ایمیلی بسیار پایین می باشد. در حقیقت لیست های ارسالی بسیار ارزان هستند و وقتی بدنبال افراد خاص می گردید تبلیغات ایمیلی بسیار مناسب می باشد. در وب سایت خود یک فرم ثبت نام قرار دهید تا بتوانید ایمیل افرادیکه به وب سایتتان مراجعه می کنند را بدست آورید .حال یک برنامه مرتب تنظیم کنید تا در یک حالت منظم به لیست ثبت نامی ها ایمیل کنند.  خیلی نفرستید که در لیست اسپم قرار بگیرید.

سرویس ایمیل به شما کمک می کند که یک قالب مطابق با برند کاندیدا بسازید و روی اپلیکشن موبایل یا صفحه کامپیوتر نیز نمایش مناسب داشته باشد سپس محتوای خود را به آن اضافه کنید و بعد از طریق ایمیل نامه ارسال کنید. توصیه ما به شما ارسال ایمیل های بازاریابی حرفه ای می باشد.

۷. تبلیغ هوشمندانه،  شروع آنلاین

در برخی موارد، شما باید پول خود را برای رسیدن به مخاطبان خود صرف کنید. که با درک مخاطب شروع می شود. نگاه کنید از نظر جمعیت شناختی چه کسانی هستند و به الگوهای رفتاری آنها توجه کنید. با استفاده از این اطلاعات بفهمید که چه شیوه های تبلیغاتی با کمترین هزینه برای رسیدن به این افراد خواهید داشت. ما تمایل داریم که مشتریان از الگوهای بازاریابی موتورهای جستجو مطلع گردند و بدانند که از این الگوها برای نشان دادن تبلیغات در گوگل یا هر نوع رسانه اجتماعی استفاده می کنند چرا که آنها بسیار هوشمند عمل می کنند و مقرون به صرفه هستند و رسانه آنلاین بعدی ما ارسال ایمیل مستقیم می باشد.

۸. انتشار مقاله و رپرتاژ آگهی

مقالاتی با موضوع دغدغه های جامعه هدف خود منتشر کنید و در آن اهداف و برنامه خود را برای رفع و بهبود شرایط و راهکارهای موجود ارائه نمایید سپس این محتوای با ارزش را در سطح مخاطبان خود پخش نمایید تا با دیدگاه های شما بیشتر آشنا شوند و شما را بشناسند. توجه داشته باشید که در مقالات خود از ارائه برنامه های های غیرممکن و کلیشه ای استفاده نکنید و بدانید که مخاطبان شما باهوش هستند و این موضوع را درک خواهند کرد.

 

در نهایت متوجه باشید  که زمان ممکن است یک عامل محدود کننده برای شما باشد، بنابراین در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت های بزرگ وجود دارد که به شما کمک می کنند برنامه تبلیغاتی خود را ایجاد و اجرا کنید. استفاده از یکی را در نظر بگیرید، زیرا باعث می شود که روی اهداف اصلی خود که ملاقات با مخاطبان و جمع آوری پول (برای تبلیغات) هست بیشتر متمرکز شوید. حداقل برنامه بازاریابی خود را بنویسد و هفته ای یکبار برای اجرای آن وقت بگذارید.

ممکن است که این کارها به نظر طولانی و خسته کننده باشد اما بدانید که اگر این کارها را انجام ندهید نمی توانید که نتیجه مناسب را بگیرید.

۱۳۹۷/۹/۲۱ ۱۱:۳۵:۴۰۲۸ام شهریور ۱۳۹۷|صنعت ساختمان|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه

14 − سه =