call to action ، دکمه های دوست داشتنی !!!

////call to action ، دکمه های دوست داشتنی !!!

call to action ، دکمه های دوست داشتنی !!!

call to action  چیست ؟

Call to action یا دکمه فراخوان که به طور خلاصه به آن CTA  هم گفته میشود ، متن لینک شده و یا دکمه ای در صفحه وب سایت است، که با گرافیکی تاثیر گذار از مخاطب سایت برای انجام کاری دعوت می کند، که روی دکمه یا لینک کلیک کند. خرید یک کالا ، عضویت در یک مجله، مشاهده جزئیات یک محصول و غیره همگی میتوانند مقصد دکمه فراخوان باشند. در گوگل آنالیتیکس ما بخشی داریم که برای سایت یکسری هدف تعیین می کنیم. کلیه این اهداف در سایت میتواند با دکمه Call to action قابل دسترس باشند.

نکات CALL TO ACTION (CTA)

نکاتی که به هنگام استفاده CTAها در طراحی سایت باید رعایت شوند:

۱. اندازه  CTA باید بزرگ باشد تا هدف درخواست انجام فعالیت که جلب توجه کاربر است محقق شود.

۲. فضای کافی برای CTA  ، دکمه فراخوان در نظر بگیرید زیرا شلوغ کردن صفحه کاربرد CTA را از بین میبرد. پس ترکیب مناسبی بین CTA و دیگر المان های صفحه ایجاد کنید.

۳. CTA را در ابتدا و بالای صفحه قرار دهید تا کاربر بدون اسکرول کردن به پایین صفحه آن را مشاهده کند.

۴. یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای جلب توجه CTA استفاده از تضاد رنگی است.برای این کار می توانید از رنگی مخالف رنگ زمینه برای متن و یا دکمه خود استفاده کنید

۵. استفاده از جهت ها و فلش ها برای جلب توجه بیشتر CTA.

۶.در CTA بیشتر برروی متن توجه کنید تا گرافیک!تحقیقات نشان می دهند که کاربران محتویات متنی را بیشتر از محتویات گرافیکی می خوانند.

۷.ترجیحا از چند CTA در یک صفحه استفاده نکنید.

بهترین رنگ برای CTA چه رنگی است؟

قرمز: رنگ قدیمی CTA ها که باید همراه با اخطار استفاده شود.
زرد: اولین رنگی که کاربران میبینند و اخطار را به صفحه شما می آورد و کاربران را جذب می کند.
نارنجی: ترکیبی از فعالیت رنگ زرد و قرمز است. بهترین رنگ برای ساختن CTAهای قوی.
آبی: بازدید کننده در کار خود تجدید نظر خواهد کرد
سبز: ساده ترین رنگ برای چشم. برای قسمت نظرات مشتریان ممکن است اما نه برای CTAها.
سفید: بقیه رنگ ها را برجسته نمایش می دهد و CTA شما را از بین می برد.

 استفاده از چند CTA در یک صفحه موجب شکست خوردن شما در استفاده از این تکنیک میشود.

استفاده از Call to Action ضروری است؟

افزایش مشتریان، درآمد و سود شما همگی وابسته به CTA هستند.  فراخوان عمل، پایه و بنیان کل فرآیند بازاریابی است. برای مثال اگر یک وبلاگ دارید، خوب است که به همراه هر نوشته یک CTA هم درنظر بگیرید. این کار خوانندگان شما را از “بازدیدکنندگان ناشناس” به “سرنخ‌های فروش” تبدیل می‌کند. این سرنخ‌ها می‌توانند در آینده، مشتریان شما باشند.

به یاد داشته‌ باشید که حدود ۷۵% خوانندگان وبلاگ‌ها، مخصوصا آنهایی که از موتورهای جستجو سر از وبلاگ شما درآورده‌اند، به هدف یافتن اطلاعات وارد وب‌سایت شما شده‌اند. این افراد معمولاً برای رفع یک نیاز یا حل یک مشکل به دنبال این اطلاعات هستند. چه خوب که این نیاز یا مشکل را شما رفع کنید؛ آن هم با استفاده صحیح از Call to Action!

به جرات می‌توان گفت دکمه‌های Call to Action مهم‌ترین بخش وب‌سایت شما هستند. فراخوان‌های خوب می‌توانند کاربر را جذب کنند، آنها را ترغیب به کاری کنند، نرخ‌ تبدیل شما را بهبود بخشند و در نهایت به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کنند. از طرف دیگر، دکمه‌های CTA که جذابیت لازم را نداشته یا در محل نامناسبی قرار گرفته‌اند، کاربرد چندانی نخواهند داشت.

برخی کاربردهای دکمه‌های فراخوان عمل در وبسایت‌ها عبارت‌اند از:

۱- افزایش اعضای خبرنامه ایمیل

۲- افزایش فروش، افزایش ثبت‌نام‌

۳- تشویق کاربران به شرکت در یک مسابقه یا نظرسنجی

۴- بالابردن ترافیک سایت و … .

باید توجه داشته باشید که استفاده از Call to Action، تنها قرار دادن تعدادی دکمه در وب‌سایت نیست. برای موفقیت در کار، لازم است به صورتی استراتژیک و خلاقانه فکر کنید که CTA چطور می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک کند. اگر کاربران به اندازه کافی روی دکمه‌های فراخوان شما کلیک نمی‌کنند، یعنی مشکلی وجود دارد.

 بروید سر اصل مطلب :

وقتی صحبت از چگونگی طراحی یک دکمه فراخوان تاثیر گذار به میان می آید. منظور ما آموزش نحوه طراحی دکمه با نرم افزاری مثل فتوشاپ نیست. هدف اینجا این است که اصول مهم در طراحی یک دکمه CTA را شرح دهیم و طراحی آن را به شما واگذار کنیم، تا با استفاده از این توضیحات دکمه مد نظرتان را با کمی ویرایش ایجاد کنید.

قبل از طراحی یک CTA باید هدف آن مشخص باشد. یعنی ما باید بدانیم میخواهیم کاربر را به چه کاری دعوت کنیم. آیا هدف ما خرید کاربر است؟ آیا هدف نمایش یک ویدئو برای کاربر است و یا هدف ثبت نام کاربر برای دریافت ایمیل های تبلیغاتی است.

بعد از تعیین هدف برای دکمه CTA نوبت به طراحی آن میرسد.

دکمه فراخوان به معنی “فراخوانی برای اقدام” است؛ پس ما باید سعی کنیم واژه ای روی دکمه CTA خود قرار دهیم که تاثیرگذار باشد و کاربر به آن جذب شود. آیا تا به حال به این توجه کرده‌اید که به جز “برای اطلاعات بیشتر” و عبارات مشابه، عبارات مناسب تری وجود دارند که به صورت نامحسوسی مخاطب را تشویق می کنند که روی دکمه فراخوان کلیک کنند.

برای مثال واژه‌هایی چون همین الان خریداری کنید، ثبت نام کنید و عضو شوید از عبارتاتی هستند که باعث تشویق افراد می شوند.

همچنین می توانید یک حس فوریت برای فرد ایجاد کنید. به نمونه های زیر توجه کنید:

–  مهلت ثبت نام تا آخر آبان

– برای مدت زمانی کوتاه

– همین الان سفارش داده و یک هدیه هم دریافت کنید

محل دکمه فراخوان خود را درست انتخاب کنید:

یکی از مهمترین مسائلی که ذهن طراحان را مشغول می کند این است که دکمه فراخوان را کجای بنر، وب سایت و یا خبرنامه قرار دهد :

۱- برای وب سایت سعی کنید دکمه فراخوان خود را بالای صفحه وب سایت و در مرکز آن قرار دهید.

۲- در بنر هایی که به زبان انگلیسی هستند، اصولا دکمه فراخوان در سمت چپ قرار می گیرد.

۳- در نظر داشته باشید که در زبان فارسی، بهتر است که دکمه فراخوان در سمت چپ بنر تبلیغاتی قرار بگیرد. زیرا ساختار نوشتاری زبان فارسی از چپ به راست است.

در انتها …

عکس‌العمل مخاطبان به Call to Action ها متفاوت است؛ هیچ تضمینی وجود ندارد که نوعی فراخوان از فراخوان دیگر بهتر جواب بدهد. شاید بهترین راه سنجش کارایی فراخوان‌ها، محاسبه نرخ تبدیل (تقسیم تعداد کلیک‌ها بر تعداد دیده‌شدن CTA ها) باشد. به صورت مستمر در وب‌سایت و Call to Action های خود تغییر و تحول ایجاد کنید و نرخ‌های تبدیل را با یکدیگر مقایسه کنید تا به وضعیت بهینه برسید

 

 

با ما همرا باشید

راهکار گستر بلوط متخصص در تبلیغات و طراحی سایت

 

۱۳۹۷/۵/۱۷ ۱۴:۳۲:۲۸۲۷ام مرداد ۱۳۹۷|سئو و بهینه سازی|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه

پنج × 3 =