راهنمای اینستاگرام

راهنمای اینستاگرام مارکتینگ

راهنمای اینستاگرام مارکتینگ

راهنمای اینستاگرام مارکتینگ جهت استفاده بهینه از این شبکه اجتماعی محبوب می باشد. در این صفحه به طور کامل و با جزئیات زیاد همه چیز توضیح داده شده است تا بتوانید به عنوان یک مرجع از آن استفاده نمایید.

فهرست مطالب :

۱. شروع
۲. تنظیمات صفحه
۳. عکس و ویدیو
۴. نوشته (کپشن)
۵. استوری
۶. لایو
۷. هشتگ گذاری
۸. پیام مستقیم (دایرکت)
۹. آنالیز و بررسی
۱۰. ترفندها
۱۱. ابزارهای کمکی

  ۱. شروع

  • استفاده از یک استراتژی ثابت در پست ها

باید بدانید که برای چی پیچ اینستاگرامی خود را ایجاد کرده اید. هدف داشته باشید. چه موضوعاتی را پوشش می دهید. چه مخاطبانی را می خواهید جذب کنید.

  • استفاده از رنگ سازمانی

کاربران به پیج هایی که هویت دارند بیشتر علاقه مند می شوند و آنها را سازمان یافته تر می دانند و راحت تر اطمینان می کنند.

  • زمان بندی برای ارسال پست ها

در روز چند پست می خواهید منتشر کنید و زمان انتشار چه ساعاتی می باشد. از یک رویه مناسب استفاده کنید البته همیشه می توانید استراتژی خود را بهبود ببخشید.

  ۲. تنظیمات صفحه

  • برای نام کاربری ترجیحا از نام سایت استفاده شود.

بهترین انتخاب برای نام کاربری پیچ، آدرس سایت می باشد تا نام کسب و کار شما را در یاد مشتریان بماند و اگر جایی دیگر دیدند آن نام برایشان آشنا باشد. البته اگر سایت نداشتید یا نام کاربری موجود نبود از نام هایی استفاده کنید که به راحتی در ذهن بماند یا یک نام خاص باشد.

  • توضیح ۳۰ کاراکتری صفحه به صورت فارسی نوشته شود و متنی باشد که کاربران بیشتر جستجو می کنند.
  • تغییر تصویر پروفایل در بازه های زمانی جهت اینکه اکانت شما توسط اینستاگرام فعال تر در نظر گرفته شود.
  • توضیحات صفحه، نمایش دهنده خدمات و محصولات شما باشد.
  • تغییر توضیحات صفحه در بازه های زمانی جهت اینکه اکانت شما توسط اینستاگرام فعال تر در نظر گرفته شود.
  • فعال کردن حساب تجاری اینستاگرام

  ۳. عکس و ویدیو

  • ابعاد مناسب برای عکس ها

عکس پست : ترجیحا مربعی با ابعاد ۱۲۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل (حداقل ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل)

عکس پروفایل : ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل

عکس استوری : ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل

ابعاد ذکر شده در بالا باعث می شود تا بهترین کیفیت عکس ها را داشته باشید.

  • استفاده از واترمارک در عکس ها

برای کسب و کار خود یک لوگو داشته باشید و از آن در عکس ها و تصاویری که منتشر می کنید استفاده کنید.

  • داشتن سبک و استایل خاص
  • استفاده از رنگ های سرد باعث افزایش لایک می شود. (خاکستری، آبی و سبز بیشتر نسبت به صورتی ، زرد)
  • تصاویری که شدت رنگ کمتری دارند لایک و کامنت بیشتری دارند.
  • عکس های روشن لایک و کامنت بیشتری دارند.
  • عکس های چهره دار، لایک بیشتری بدست می آورند.
  • عکس های شلوغ (داره لبه بیشتر) لایک بیشتری بدست می آورند.
  • انتشار تصاویر خیره کننده جهت جلب توجه کاربران در کسری از ثانیه
  • تصاویری از پرسنل شرکت جهت ارتباط نزدیک تر کاربران با برند خود منتشر کنید
  • ویدیوهایی منتشر کنید که جذاب باشند

  ۴. نوشته (کپشن)

  • درخواست لایک از کاربران باعث افزایش لایک می شود.
  • پرسیدن سوال باعث افزایش کامنت می شود.
  • درخواست کامنت باعث افزایش کامنت می شود.

  ۵. استوری

  • تصاویری از رویداد ها و کنفرانس هایی که در آن شرکت کرده اید منتشر نمایید.
  • تصاویری از مانیتورهای موجود در شرکت که اطلاعات خاص و قابل توجهی را نشان می دهد را منتشر نمایید.
  • تصویری از محیط شرکت به همراه یادداشت هایی روی دیوار یا برد.
  • تصاویری از کارمندان در حال کار کردن باعث افزایش صمیمیت با کاربران خواهد شد.
  • تصاویری از مناسب ها و سوژه های آن
  • پشت صحنه رویدادها و جلسات خود را منتشر کنید که برای کاربران جذاب می باشد.
  • انتشار تصاویری از عکس های ارسالی مشتریان می تواند باعث وفاداری کاربران شما شود.

  ۶. لایو

  • در مورد زمان نمایش لایو اطلاع رسانی کنید.
  • برگزاری مسابقه ای ساده در خلال لایو باعث ایجاد انگیزه در کاربر و ماندگاری شخص در زمان پخش می شود.

معمولا با طولانی شدن پخش لایو، کاربران خسته می شوند و حوصله آن ها سر می رود، برای اینکه بتوانید آنها را با اشتیاق در طول مدت پخش نگه دارید و همچنان توجه آنها را داشته باشید. برای این کار می توانید مسابقه ای یا سوالی مطرح نمایید که جوابش داخل لایو وجود دارد و . . .

  • پخش آنلاین قرعه کشی ها و جشنواره ها

  ۷. هشتگ گذاری

  • انواع هشتگ

☐ هشتگ برند          ☐ هشتگ کمپین          ☐ هشتگ توضیح          ☐ هشتگ مناسبت

  • ویژگی های مناسب هشتگ

☐ تکراری نباشد   ☐ به آسانی حفظ شود   ☐ با تحقیق انتخاب شود   ☐ با محتوا و صفحه مرتبط باشد
☐ کوتاه و ساده باشد    ☐ جذاب و گیرا باشد     ☐ در همه جا قابل استفاده باشد    ☐ توجیه پذیر باشد

  • استفاده از هشتگ بیشتر باعث افزایش لایک و کامنت می شود اما در هر صورت از نوشتن هشتگ های زیاد پرهیز کنید. (۳ تا ۵ هشتگ)
  • استراتژی در هشتگ گذاری داشته باشید. (۲۰ الی ۳۰ هشتگ را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید و از آنها استفاده نمایید)
  • استفاده از متن های ساده و کوتاه
  • هشتگ در کامنت (در صورت تمایل به استفاده زیاد از هشتگ ها، می توانید متن اصلی را با ۳ هشتگ منتشر کنید و در کامنت ها، سایر هشتگ ها را نیز اضافه کنید)
  • قبل از انتخاب هشتگ، آن را آنالیز کنید.
  • انتخاب هشتگ های رایج  و ترند نیازمند استفاده از هشتگ های توضیحی مکمل می باشد.
  • استفاده از هشتگ هایی که نه خیلی ترند هستند و نه خیلی کمیاب هستند.
  • از هشتگ های کمیاب استفاده نکنید.
  • آنالیز هشتگ های رقبا

همیشه رقبای خود را بررسی نمایید، ببینید آنها چه می کنند. هشتگ های آنها را بررسی نمایید و از بهترین آنها برای خود استفاده کنید. البته همیشه خلاق باشید و از هشتگ هایی که خودتان پیدا می کنید هم استفاده نمایید.

  ۸. پیام مستقیم (دایرکت)

  • جواب به سوالات کاربران و مشتریان را در اسرع وقت بدهید.
  • در جواب دادن به دنبال فروش نباشید.

  ۹. آنالیز و بررسی

با توجه به آنالیز کاربران اینستاگرام موارد زیر استخراج شده است که می تواند باعث درک بهتر رفتار کاربران شود.

کاربران : ۷۵% هر روز به اینستاگرام سر می زنند.
کاربران : ۴۵% کمتر از ۵ بار ، ۳۰% بیش از ۵ بار ، ۲۵% معمولا آنلاین
کاربران : ۷۰% پس از ورود بین ۶ تا ۴۰ دقیقه در برنامه می مانند.
کاربران : ساعت ۷ عصر الی ۱ نیمه شب، زمان اوج مصرف می باشد.
کاربران : ۵۰% تفریح و سرگرمی ، ۲۰% معاشرت با دوستان ، ۱۰% آگاهی از کالا و خدمات ، ۱۰% آشنایی با افراد جدید
کاربران : ۴۰% اینستاگرام را موثق می دانند.

همیشه باید دو مورد دیگر را نیز آنالیز و بررسی نمایید.

با استفاده از سایت ها و نتایج بررسی ها، عملکرد خود و همچنین بازخوردها را بررسی کنید و همچنین رقبا خود را به طور کامل بررسی نمایید که چه کاری انجام می دهند و چه پست هایی می گزارند که بازخورد بیشتری می گیرند.

  ۱۰. ترفندها

  • در عکس ها نکات کوچک و نسبتا پنهان قرار دهید و از کاربران بخواهید که با زوم کردن آنها را پیدا کنند و کامنت بزارند و به نفر اول جایزه بدهید. (از کلمه نکته داره! روی عکس میشه استفاده کرد)
  • برگزاری مسابقه در عکس ها
  • موضوعات جذاب و جدیدی را انتخاب کنید و از کاربران بخواهید از آن سوژه عکس گرفته و با هشتگ مد نظر به اشتراک بزارن
  • اعلام کنید که در ساعت خاصی در امشب، اولین نفری که مطلب شما رو لایک کنه یا کامنت بزاره جایزه می گیره.
  • در مورد محصولاتتون سوال کنید.
  • کوپن تخفیف خود را در محدوده ساعتی مشخصی منتشر کنید و در همان بازه قابل استفاده باشد.
  • فروش ویژه خود را مختص اینستاگرام برگزار کنید و در بقیه شبکه ها وجود نداشته باشد.
  • ایجاد فروش ویژه با بازی
  • ارائه مشاوره رایگان
  • پیش نمایش محصولات جدید (بازاریابی انتظار) که ایجاد اشتیاق در خرید ایجاد می کند.
  • معرفی محصول خود را به صورت ویدیویی انجام دهید و نحوه استفاده از آن را آموزش دهید.
  • نیاز نیست جایزه های گرانقیمت برای مسابقه قرار بدید.
  • قبل از شروع کمپین از استقبال آن مطمئن شوید.
  • هر روز حداقل یک پست بگذارید.
  • برگزاری مسابقه (در یک مسابقه حواشی باعث دیده شدن مسابقه می شود)
  • استفاده از هشتگ followme  likeforlike می تواند باعث افزایش لایک و فالو شود.
  • فیلتر MayFair یکی از محبوب ترین فیلترها می باشد که می توانید استفاده کنید.

  ۱۱. ابزارهای کمکی

از سایت های زیر می توانید استفاده کنید تا بازده پیج خود را افزایش دهید

افزایش فالوور اینستاگرام                           Instajoo.ir
افزایش فالوور اینستاگرام    Social.dmacourse.com
کنترل آزاد بودن نام مورد نظر در دامین ها و شبکه های اجتماعی                  Namechk.com
پیشنهاد دهنده هشتگ           Hashtracking.com
پیشنهاد دهنده هشتگ و هشتگ های مشابه موضوع شما                  Hashtagify.me
سرویس ارسال پیام تشکر به صورت دایرکت پس از فالوو شدن                            Holr.com
سرویس اختصاصی فروشگاه های اینترنتی                          Like2Buy
آنالیز عملکرد به صورت کامل                      Ink361.com
آنالیز عملکرد               Ascentway.com
تحلیل و آنالیز اینستاگرام           UnionMetrics.com

۱۳۹۷/۹/۲۱ ۱۱:۳۴:۳۸

ثبت ديدگاه

3 × پنج =