رازهای یک بنر تبلیغاتی موفق

افزایش کارایی یک بنر تبلیغاتی برای بهبود وضعیت کسب و کار امری حیاتی است. با خواندن این نکات ساده می توانید کارایی و اثر بخشی بنر های خود را افزایش دهید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.

۱- هر بنر را مطابق با وب سایت میزبان طراحی کنید.

در یک فعالیت تبلیغاتی موثر ابتدا باید یک وب سایت مناسب و مرتبط پیدا کنید که مورد علاقه مشتریان شما باشد آنگاه بنری طراحی کنید که با سلیقه بازدیدکنندگان آن وب سایت سازگار باشد. در عین حال سعی کنید بنری که طراحی می کنید با طراحی آن وب سایت متناسب باشد. تا کاملاً حرفه ای به نظر بیاید. گاه بعضی طراحان حرفه ای به گونه ای بنر را می سازند که گویی قسمتی از آن وب سایت است که این کار باعث می شود مقاومت بازدید کنندگان آن وب سایت برای کلیک روی آن بنر ها کاهش یابد یا به عبارت دیگر افراد بیشتری از طریق این بنر به سمت شما هدایت می شوند.

حتما بخوانید : طراحی سایت چیست ؟

۲- بنر یا تصاویر متحرک

یک بنر که به صورت انیمیشن چشمک زن طراحی میشود شانس بیشتری برای دیده شدن دارد ولی در عین حال انیمیشن شما نباید به گونه ای باشد که بازدید کنندگان را عصبانی کند و در ناخود آگاه آنها ذهنیت بدی به جا بگذارد. تصاویر انیمیشنی که خیلی سریع و مداوم عوض میشوند بیننده را خسته میکنند و در این صورت نه تنها روی بنر شما کلیک نمی شود بلکه احتمالاً تعدادی از بازدیدکنندگان از خیر آن صفحه خواهند گذشت. حتی میتوانید قسمت کوچکی از بنر خود را به صورت متحرک در آورید. به خاطر داشته باشید وقار بنر شما نشان دهنده اعتبار و اعتماد به نفس شماست.

۳- مختصر و وسوسه انگیز

چندین نسخه بنر تبلیغاتی بسازید و آماده داشته باشید. بنر های تبلیغاتی که ریزه کاری های گرافیکی با ظرافت در آنها لحاظ شده است، بیشترین درصد بازدهی را دارند. تجربه نشان داده است روی چنین بنر هایی تا ۷ درصد کلیک میشود که برای یک بنر تبلیغاتی آمار بسیار خوبی است. حال که بنر های مختلفی طراحی کرده اید سعی کنید آنها را در فواصل زمانی۷۲ ساعته با یکدیگر تعویض نمایید و آمار بازدید هر کدام را با دیگری مقایسه کنید. با این کار تجربه ارزشمندی نسبت به عکس العمل بازدید کنندگان بدست خواهید آورد که در طراحی های بعدی میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

حتما بخوانید :چگونه متن تبلیغاتی تاثیرگذار بنویسیم ؟

۴- از یک گرافیست حرفه ای کمک بگیرید.

امروز طراحی بنر از سه سال پیش به مراتب پیچیده تر شده است بنابراین برای طراحی تعدادی بنر تبلیغاتی موثر و متنوع به یک گرافیست حرفه ای نیاز دارید. اینترنت نه تنها منبع با ارزشی برای پیدا کردن اطلاعات است بلکه کار شما را برای انتخاب یک گرافیست حرفه ای بسیار ساده کرده است شما به راحتی با یک جستجوی ساده میتوانید گرافیست مورد علاقه خود را پیدا کنید و نمونه کار های او را بررسی کنید. مطمئن باشید از یک بنر حرفه ای درآمدی خواهید داشت که هزینه پرداختی شما برای یک بنر تبلیغاتی در برابر آن به چشم نخواهد آمد.

۵- حجم گرافیک را کاهش دهید.

اگر بنر شما خیلی سنگین باشد زمان لود شدنش در یک صفحه وب طولانی خواهد شد و طبیعی است که شانس کمتری برای دیده شدن دارد. و واضح است که کمتر روی آن کلیک خواهد شد. بنابراین باید سعی کنید حجم بنر خود را کمتر از ۱۵ کیلوبایت طراحی نمایید. البته این سایز برای یک بنر تبلیغاتی انیمیشن کمی غیر واقعی به نظر میرسد.

حتما بخوانید : ابزار تولید محتوا و نکات نگارشی آن چیست ؟

۶- کارایی بنر تبلیغاتی خود را ارزیابی کنید.

یک بنر تبلیغاتی معمولی به طور متوسط نیم درصد از بازدید کنندگان یک وب سایت را به خود جذب میکنند بنابراین اگر روی بنری۲ درصد از بازدید کنندگان کلیک کنند آمار مناسبی است. اما بعضی مواقع به سختی میتوان به چنین آماری دست یافت. اگر بعد از سه روز بنر شما بازدهی مناسبی نداشت آنگاه باید بنر تبلیغاتی خود را عوض کنید. همینطور سعی کنید وب سایت های مختلف را امتحان کنید به یاد داشته باشید هیچگاه همه بودجه خود را برای تبلیغات در یک وب سایت خرج نکنید بلکه بهتر است تبلیغات خود را در چندین وب سایت پخش کنید سپس باید بازدهی و درآمد خود را در هر مورد مقایسه کنید تا بتوانید وب سایت های مناسب خود را پیدا کنید.

با بکار بستن نکات فوق تبلیغات شما بیشترین سود را خواهد داشت.