زمان مطالعه : ۳ دقیقه

سه دانشگاه برتر جهان در حوزه بازاریابی

طبق گفته‌ی مجله‌ی فوربز حدود نود درصد میلیونرها مدارک تحصیلی خود را از دانشگاه های برتر جهان از جمله کلمبیا، هاروارد و یا وارتون دریافت کرده‌اند. در ادامه سه دانشگاه برتر آمریکای شمالی در زمینه‌ی بازاریابی که رتبه‌ی یک تا سه را براساس رتبه‌بندی best-master کسب کرده‌اند بررسی می‌کنیم.

۱- دانشگاه کلمبیا، بازاریابی و نوآوری

دانشگاه کلمبیا یکی از برترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شود. دانشکده‌ی کسب‌وکار (CBS) است که در دانشگاه کلمبیا، مانهاتان شهر نیویورک سیتی واقع شده است. این دانشکده در سال ۱۹۱۶ با ۱۱ عضو هیئت علمی تمام وقت و یک کلاس ۶۱ نفره تاسیس شد، این دانشکده به سرعت گسترش پیدا کرد و در سال ۱۹۲۰ حدود ۴۲۰ دانشجوی دیگر نیز پذیرفتند. در سال ۱۹۴۵ این دانشکده مجاز به اعطای مدرک MBA شد.

براساس رتبه‌بندی best-master این دانشکده هم‌اکنون از بین دانشکده‌های بازاریابی در آمریکای شمالی رتبه‌ی ۱ را به دست آورده است.

دانشکده‌ی کلمبیا برای آماده‌سازی دانشجویان جهت مقابله با چالش‌هایی که آن‌ها به عنوان رهبران در جهان کسب‌وکار مواجه خواهند شد، طراحی شده است. دانشجویان این دانشکده از ۶۱ کشور مختلف می‌آیند و به ۵۰ زبان مختلف دنیا صحبت می‌کنند.

این دانشگاه حدود ۱۳۶ عضو هیئت علمی تمام وقت دارد، از جمله جوزف استیگلیتز(برنده جایزه نوبل در اقتصاد)، Robert D. Calkins پرفسور بین‌المللی کسب‌وکار، برند اشمیت و بسیاری دیگر.

دانشگاه کسب‌وکار کلمبیا بیش از ۳۹۰۰۰ فارغ التحصیل دارد که تعدادی از آن‌ها را نام می‌بریم:

رابرت آمین(Robert Amen) 1973 رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آی اف اف-MBA

سزار آلیرتا(César Alierta) 1970 مدیر عامل شرکت مخابراتی تلفنیکا- MBA

ژان رنه مایر(Jean Rene Meyer) 2011 موسس DateMySchool

ادگار پرز، MBA 2002، مدیرعامل golden networking

۲- اچ ای سی مونترال

اچ ای سی مونترال از لحاظ قدمت دومین دانشگاه مدیریت در کانادا است که در شهر مونترال واقع شده است. این دانشگاه در سال ۱۹۰۷ تاسیس شده است، نام کامل آن Hautes Études Commerciales بود که در سال ۲۰۰۲ به اچ ای سی مونترال تغییر نام داد.

این دانشگاه از سال ۱۹۰۷ تا سال ۲۰۰۶ حدود ۱۰ تا مدیر عوض کرده است و مدیر کنونی آن میشل پاتری(Michel Patry) است. این دانشگاه در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی بسیار فعال است، بسیاری از مقالات محققان این دانشگاه در مجموعه مقالات کنفرانس‌ها و کنگره‌های علمی منتشر شده است.

از سال ۱۹۰۷ حدود ۷۱۰۰۰ فارغ‌التحصیل داشته است. تعدادی از فارغ‌التحصیلان مشهور از این دانشگاه عبارتند از:

پولین مروآ(Pauline Marois) نخست وزیر کبک (Québec)

Antoine Arnault مدیر عامل شرکت برلوتی

Gérard Parizeau تاجر مشهور کانادایی

Jianwei Zhang مدیر عامل شرکت Bombardier چین

این دانشگاه توسط best master بین دانشگاه‌های کانادا و آمریکا رتبه‌ی دوم را کسب کرده است.

۳- مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا

دانشکده وارتون سومین دانشکده برتر بازاریابی در آمریکای شمالی است که در سال ۱۸۸۱ تاسیس شده و در فیلادلفیای کانادا واقع شده است.مدارک این‌دانشگاه در رشته‌های مدیریت بازرگانی، اقتصاد، مدیریت ریسک، مدیریت کارآفرینی، مدیریت اطلاعات، MBA و غیره است.

جوزف وارتون یکی از بومیان فیلادلفیا از ثروت خود استفاده کرد و در سال ۱۸۸۱ اولین دانشکده‌ی کسب‌وکار را در آمریکا تاسیس کرد. وارتون گفت که این دانشکده را برای آموزش رهبران آینده در عصر صنعتی که به سرعت در حال تغییر است تاسیس کرده است. این دانشکده هم‌اکنون حدود ۴۷۱ هیئت علمی و ۲۳۰۶ دانشجوی دوره‌ی کارشناسی و ۱۶۷۱ دانشجوی کارشناسی ارشد است.

از فارغ‌التحصیلان موفق این دانشکده می‌توان به:

ساندرپیچای: MBA مدیر محصول و مدیر تیم نوآوری گوگل، به عبارتی او دومین فرد قدرت‌مند گوگل محسوب می‌شود.

میشل آنتوان حبیب: دکترای اقتصاد، مدیر سابق NCCR FINRISK و استاد دانشگاه زوریخ سوئیس اشاره کرد.

 

لوگو کانون تبلیغاتی بلوط

با ما همراه باشید