زمان مطالعه : ۵ دقیقه

استفاده از تقویم رومیزی برای کسب و کارها

با نزدیک شدن به پایان سال، بیشتر سازمان ها و شرکت ها اعم از دولتی و خصوصی در پی طراحی و چاپ تقویم رومیزی و سر رسید تبلیغاتی با لوگو و اطلاعات تماس خود بر روی آن ها بر می آیند و آن را به عنوان هدایای تبلیغاتی بین کارکنان خود و یا دیگر سازمان ها و شرکت ها توزیع می کنند. یکی از دلایل استفاده و پر مخاطب بودن تقویم رومیزی آن است که یکی از شیوه های تبلیغاتی بسیار موثر و کم هزینه است. زیرا تقویم رومیزی در اغلب سازمان ها و شرکت ها کاربرد دارد و در ادارات به ندرت میزی را پیدا می کنید که یک تقویم‌های رومیزی روی آن نباشد. به علاوه اکثر مردم نیز در منازل خود یک تقویم رومیزی بر روی کار و یا میز مطالعه خود دارند.

بهترین هدایای تبلیغاتی محصولاتی هستند که از ماندگاری زیادی برخوردار باشند و از طرفی بتوانند هر روز برند شرکت شما را به مشتری یادآوری کنند. به این معنا که استفاده از این ابزار باید بتواند شما را در ناخودآگاه مصرف کنندگان ثبت نماید.

مزیت دیگر استفاده از تقویم‌های رومیزی به عنوان هدایای تبلیغاتی آن است که با حک لوگو و اطلاعات تماس شرکت خود، همیشه در مرکز توجه مصرف کننده از تقویم‌های رومیزی و مراجعین وی قرار خواهید داشت. که این روش به نوعی حضور مستمر و موثر در ذهن آن ها خواهد بود. اگر می‌خواهید برای مشتریانتان هدیه‌های تبلیغاتی تهیه کنید، ممکن است شما هم تقویم را به عنوان یک هدیه انتخاب کرده باشید. تقویم‌های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که تقویم‌ رومیزی از پرطرفدارترین آنها است. برای آشنایی بیشتر با مزیت‌های تقویم رومیزی نسبت به تقویم‌های دیواری، پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مطلب با بلوط همراه باشید.

زمانی که تقویم‌های رومیزی به صورت ماه شمار طراحی می شود بدین معنا است که هر ماه در یک برگ از آن چاپ می شود و در صفحه پشتی آن، تصاویر تبلیغاتی و یا تصاویر زیبای منتخب تولید کننده چاپ می شود. مناسب است تقویم رومیزی را طوری انتخاب نمایید که با طراحی جذاب و منحصر به فرد و همچنین کیفیت مناسب، بازتاب دهنده کلاس کاری و اعتبار برند شما باشد.

مزایای تقویم های تبلیغاتی

  • یک تبلیغ ۳۶۵ روزه
  • توزیع کنترل شده
  • درک مشتری
  • مشتریان هر ساله خواستار نسخه جدید از تقویم تبلیغاتی هستند
  • میزان تاثیرگذاری بالا در ماه و داشتن هزینه پایین نسبت به میزان تاثیرگذاری

انواع تقویم رومیزی

انواع تقویم رومیزی را با توجه به کاربرد، فضای موجود، سلیقه و یا عوامل دیگر می‌توانید به ۳ دسته تقسیم کنید که در ادامه این مطلب به ویژگی‌های هر یک اشاره خواهیم کرد:

  • تقویم رومیزی پایه‌دار
  • تقویم رومیزی زیردستی
  • تقویم رومیزی اداری

مزایای استفاده از تقویم رومیزی

تقوم رومیزی پایه‌دار

تقویم‌های رومیزی پایه‌دار را می‌توان به عنوان پرطرفدارترین تقویم‌های موجود در بازار معرفی کرد. شما می‌توانید این تقویم‌ها را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف سفارش دهید. تقویم‌های رومیزی پایه‌دار را در ابعاد مختلفی با توجه به درخواست سفارش دهنده، طراحی و چاپ می‌کنند. اصولا جنس پایه این مدل از تقویم‌ها یا مقوایی و یا پایه سخت (جلد سخت) است که البته در بعضی موارد ممکن است پایه‌ها از چوب یا چرم نیز ساخته شوند که در این صورت هزینه ساخت آن بسیار بیشتر خواهد شد.

جالب است که بدانید این تقویم‌ها را بیشتر به صورت ماه شمار طراحی و چاپ می‌کنند که در این صورت دارای ۱۲ الی ۱۳ ورق خواهد بود. البته شما می‌توانید آن را به صورت هفتگی نیز سفارش داده و چاپ کنید. اگر می‌خواهید برای تبلیغات خود از این مدل تقویم استفاده کنید، می‌توانید در قسمت‌های مختلفی از برگ‌ها و پایه‌ی این تقویم پیام تبلیغاتی خودتان را بنویسید.

تقویم رومیزی زیر دستی

تقویم‌های زیر دستی را به صورت هفته شمار چاپ و آماده‌سازی می‌کنند. معمولا ابعاد این تقویم  ۳۵×۵۰ ، ۳۰×۴۵ و A3 است. ویژگی خوب این مدل از تقویم‌ها این است که دارای ۵۴ برگ هستند و شما می‌توانید در قسمت‌هایی از آن پیام‌های تبلیغاتی خود را برسانید. این تقویم را با پایه‌ای به نام گارد می‌سازند. گارد را می‌توان از جنس‌های مختلفی مانند گالینگور، چرم، طلق، فوم و یا چوب ساخته و برگه‌ها را به صورت سرچسب شده و یا فنری به آن متصل کرد.

تقویم رومیزی اداری

در واقع این نوع تقویم را شرکت‌ها به صورت روز شمار و عموما در سایز ۸.۵×۱۲ سانتی‌متر می‌سازند. تقویم‌های رومیزی اداری برای هر کدام از ۳۶۵ روز سال برگه‌ای جدا دارند. مدل ساخت این مدل تقویم‌ها یعنی همان صحافی‌شان، به صورت پانچ شده بر روی یک پایه قرار می‌گیرد. این تقویم‌ها قابلیت یادداشت کردن در هر کدام از روزهای سال را نیز دارند. که به آن‌ها تقویم‌های یادداشتی نیز می‌گویند. تقویم‌های اداری برای یادآوری قرارهای ملاقات، رویداد‌ها، تاریخ برگزاری جلسات و … بسیار مناسب هستند.

تقویم رومیزی یادداشتی

همانطور که در قسمت تقویم‌های رومیزی اداری گفتیم، در واقع به همان تقویم‌های روز شمار اداری، تقویم‌های یادداشتی نیز می‌گویند. تقویم‌های رومیزی یادداشتی چون برای هر روز مشخص یک برگه یادداشت دارند، تاریخ‌های شمسی، قمری و میلادی در آن‌ها نوشته شده است و شما می‌توانید برنامه هر روز خود را در همان برگه مربوطه یادداشت کنید.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تقویم‌های یادداشتی رومیزی این است که در ساخت آن‌ها از حلقه‌های باز شونده استفاده شده است و شما هر زمانی که بخواهید در روزی خاص برگه‌ای را اضافه کنید یا برگه روزی خاص را جدا کنید، به راحتی این امکان برایتان فراهم شده است.

سفارش تقویم رومیزی

تقویم رومیزی یکی از پراستفاده‌ترین و پرطرفدارترین تقویم‌ها است که همه ساله شرکت‌ها، کارخانه‌ها، موسسات و … از آن برای تبلیغات محصول یا خدمات خود استفاده می‌کنند. دقت داشته باشید که خلاقیت در طراحی و ساخت این تقویم می‌تواند تاثیر بسزایی در انتقال پیام تبلیغاتی شما به مخاطبتان داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از مواردی که در این مطلب گفته شد به راحتی سفارش تقویم رومیزی خود را به ما بسپارید و از چندین طرح و ایده مختلف در طراحی و چاپ این نوع تقویم استفاده کنید.