زمان مطالعه : ۴ دقیقه |
بازطراحی نمای ظاهری صفحه نتایج جستجوی گوگل
گوگل به تازگی نمای ظاهری صفحۀ نتایج موتورجستجوی خود را تغییر داد و در حقیقت بتازگی تغییراتی در صفحه نتایج جستجوی گوگل در حالت دسکتاپ اعمال شده است که این بروزرسانی و تغییرات، در سال گذشته برای کاربران موبایل منتشر شده بود. اما در پی نارضایتی برخی کاربران، گوگل به بررسی مجدد و بازطراحی صفحه نتایج جستجوی گوگل یا همان موتور جستجوی خود را پرداخت.
روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ (۴ بهمن ماه ۹۸) ساعت ۱۱ صبح بود که گوگل با انتشار یک توییت اعلام کرد که آزمایش های جدید خود را آغاز کرده است.
چند هفتهی پیش، گوگل یکی از بزرگترین تغییرات تاریخ این شرکت را در مورد چگونگی نمایش نتایج موتور جستوجوی خود به انجام رساند که باعث میشد تمایز بین نتایج تبلیغاتی و انواع غیرتبلیغاتی دشوار شود. این کار با حذف پوشش رنگی تبلیغ و جایگزین کردن آن با فیوآیکن شرکتهای مورد نظر، در جستوجو انجام شده است (فیوآیکن یک آیکن بسیار کوچک است که بهعنوان نمادی از یک وبسایت بهکار میرود).
گفته میشود این شرکت قصد دارد نتایج جستجوی دسکتاپ خود را با روش نمایش آنها در گوشی موبایل یکپارچه کند. اما وضعیت فعلی باعث شده تمایز بین نتایج تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی دشوارتر شود. در طراحی جدید، تنها تفاوت بین یک تبلیغ و نتیجهی جستجوی واقعی در استفاده از حروف کوچک یا آیکون کنار لینک آنها است؛ موضوعی که باعث شده نتایج تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی بسیار شبیه به یکدیگر باشند.
اظهارات گوگل درخصوص صفحه نتایج جستجوی گوگل
گوگل اعلام کرده که به استفاده از فیوآیکونها در کنار نتایج و نیز بکارگیری آنها در نسخهی وب موتورجستجوی خود ادامه میدهد و این آزمایشها طی هفتههای آینده ادامه خواهند یافت. گوگل طی توییتی گفته که نظرات کاربران را در مورد بهروزرسانیها شنیده و برای اینکه جستجوی بهتری داشته باشند، مکانهای جدیدی را برای فیوآیکنها آزمایش میکند. دنی سالیوان از مسئولان بخش موتور جستجوی گوگل گفته است:
آزمایشهای بازطراحی صفحه نتایج جستجوی گوگل امروز آغاز شده و در طول هفته آینده ادامه مییابد. درحین این آزمایشها که قصد داریم ظاهری مدرن به دسکتاپ بدهیم، ممکن است برخی کاربران، فیوآیکنها را نبینند درحالیکه برخی دیگر ممکن است آنها را در مکانهای دیگر ببینند.
🔔 حتما بخوانید: بهبود رتبه سایت با بخش اخبار گوگل |
گوگل همچنین بیانیهای رسمی در مورد دلایل ایجاد این تغییرات و همچنین تعهد به طراحی دوبارهی آنها در آینده منتشر کرده است. در بخشی از این بیانیه گوگل آمده:
این طراحی توسط کاربران موبایل روی صفحه نمایش موبایل مورد استقبال قرار گرفته است زیرا به آنها کمک میکند تا سریعتر بفهمند که اطلاعات از کجا میآید. آنها میتوانند برچسب تبلیغاتی واضحی را در بالای نتایج مشاهده کنند. ناشران وب به ما گفتهاند که میخواهند نماد تجاری خود را در صفحه نتایج جستوجو ببینند. درحالیکه نتایج آزمایشها روی مدل دسکتاب مثبت بوده ما همچنان با کاربران خود در تعامل هستیم. ما در حال آزمایش یک تغییر در فیوآیکونهای فعلی دسکتاپ هستیم و به بازطراحی در طول زمان ادامه خواهیم داد.
تغییرات در بازطراحی صفحه نتایج جستجوی گوگل
گوگل از ساعت ۲ بعد از ظهر روز جمعه، آزمایشهای تازهی خود در راستای بازطراحی صفحه نتایج جستجوی گوگل را با حذف فیوآیکنها آغاز کرده است.
گوگل با تغییرات جدیدی که در صفحه نتایج جستجوی خود بهوجود آورده، نشان داده است که میخواهد روی دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ به یکپارچگی بیشتری برسد. همچنین از نظر بصری و تجربه کاربری، این تغییرات در راستای طراحی ساده گوگل که از آن برای تمام سرویسها و اپلیکشنهای خود نیز استفاده میکند، اعمال شدهاند. تنها زمان مشخص میکند که آیا این تغییرات میتوانند تجربه کاربری بهتری را رقم بزنند یا خیر.
ثبت ديدگاه