تست کمپین گوگل ادوردز

پس از این که کمپین خود را راه اندازی کردید این امکان وجود دارد که بخواهید تغییراتی را در روند کمپین، جهت بهبود کمپین از جمله تغییر کلمات کلیدی، افزودن کلیدواژه یا افزایش بودجه و.. را انجام دهید، که این امر یک ریسک است و امکان خطا و خطر برای کمپین وجود دارد به خصوص اگر وضعیت کمپین نیز خوب باشد.

انجام ندادن آزمایش و ریسک به این معنی است که شما در جهت بهبود نیستید در گوگل ادرودز این قابلیت وجود دارد که قبل از اجرای یک تغییر و آن را ابتدا آزمایش کنید بخش آزمایشات کمپین (campaign-experiments) ادوردز نامیده میشود.

در این حالت شما ایده و تغییر خود را بر روی بخش کوچکی از ترافیک و تبیلغات خود پیاد میکنید تا با بازخوردهای آن بهتر آشنا شوید و نتیجه ی تقریبی از بازتاب تغییرات را مشاهده کنید.شما میتوانید کلمات کلیدی جدید اضافه کنید یا همان کلمات کلیدی قبلیتان را تغییر و جایگزین کنید و یا هردو حالت باهم باشدو میتوان مدت زمان دقیق آزمایش کمپین، درصد نمایش نسبت به جستجوها را میتوان آزمایش و تنظیم کرد.همچنین میتوانید روز دقیق شروع و پایان آزمایش را تعیین کنید.

برای این کار گزینه تنظیماتsetting  را انتخاب کنید و روی دکمه «Specify experiment settings» کلیک کنید. سپس گزینه Experiment را انتخاب کنید در ابتدا باید بر روی گزینه Experiment settings کلیک کنیم میتوانیم برای آزمایش خود یک نام نیز انتخاب کنیم در مرحله بعدی  the control and experiment split. را انتخاب خواهیم کرد.

در حالت پیش فرض بر روی ۵۰/۵۰ تنظیم شده است که یکی از سریعترین روش ها برای جمع آوری و بدست آوردن داده ها میباشد. اگر قصد آزمایش گران و همراه خطر را دارید مانند دو برابر کردن بودجه تبلغاتی را دارید بهتر است که از مزایدات کمتری در آزمایشات خود استفاده کنید مثلا کنترل را روی ۷۰ و آزمایش را روی ۳۰ درصد و یا ۶۰ به ۴۰ قرار بدهید. در مرحله بعد آن را ذخیره کنید.