زمان مطالعه : ۳ دقیقه

سایز عکس در تامبلر

یکی از مهم‌ترین مواردی که در بازاریابی و تبلیغات آنلاین باید رعایت شود، بهینه‌سازی اندازه تصاویر در شبکه‌های اجتماعی است! هر شبکه اجتماعی بر اساس سایز مشخصی از تصاویر مدیریت می‌شود و اگر نتوانید به بهینه‌سازی سایز تصاویر در شبکه‌های اجتماعی بپردازید، ممکن است نتوانید بازاریابی موفقی در شبکه‌های اجتماعی را تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین سایز عکس در تامبلر Tumblr بپردازیم تا بتوانید تامبلر خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید!

آخرین بروزرسانی: ۸ بهمن ۱۳۹۸ – January 28, 2020 توسط مجموعه بلوط

سایز تصاویر در شبکه های اجتماعی - تامبلر

بهینه‌سازی سایز عکس در تامبلر

تامبلر Tumblr پلتفورم میکروبلاگینگ و یک وب‌گاه ارایه‌دهنده خدمات شبکه اجتماعی است که توسط شرکت تامبلر راه‌اندازی و در ماه می ۲۰۱۳ به مبلغ ۱،۱ میلیارد دلار توسط کمپانی یاهو خریداری شد.

سپس سال ۲۰۱۷ پس‌از تصاحب یاهو توسط ورایزون، در زیرمجموعه‌ی این اپراتور همراه آمریکایی قرار گرفت؛ اما طولی نکشید که ورایزون نیز به فکر فروش تامبلر افتاد تا درنهایت شاهد تصاحب این پلتفرم محتوا توسط Automattic، شرکت مادر وردپرس در سال ۲۰۱۹ باشیم.

ویژگی اصلی تامبلر آسانی در استفاده و داشتن امکانات متفاوت برای کاربران خود است تا بتوانند در قالب‌های مختلف پست‌های کوتاه خود را بیان کنند. این وبلاگ‌ها اصطلاحاً تامبلاگ نام دارند. کاربران می‌توانند وبلاگ دیگران را دنبال کنند مگر اینکه یک کاربر بلاگ خود را خصوصی کرده باشد. مجموع کل بلاگ های این تامبلاگ در ژانویه ۲۰۲۰ تعداد ۴۸۹.۷ میلیون بلاگ بوده است.

تامبلر Tumblr در بین سیستم عامل های پیشرو رسانه های اجتماعی در سراسر جهان رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. این در حالیست که در سال ۲۰۱۵، تعداد کاربران فعال آن ۲۱ میلیون نفر و در آپریل ۲۰۱۹ بیش از ۲۳ میلیون کاربر فعال در ایالات متحده دارد.

مزایای تامبلر

  • شروع آسان
  • امکان ارسال تصویر، صدا و ویدئو و مقالات به‌طور مستقیم در وبلاگ
  • امکان ایجاد ساده یک وبلاگ
  • امکان اشتراک بخشی کوتاه از یک نوشته
  • رابط کاربری کاربر پسند و مناسب برای انتشار محتوا

تصویر پروفایل Profile Picture

سایز عکس در تامبلر

اگرچه یک عکس نمایه یا پروفایل در صفحه Tumblr شما وجود دارد، اما در این بستر بصورت مکرر نمایش داده نمی شود و تنها بصورت تصویر کوچک مجاور پست های شما در فید دنبال کننده ظاهر می شود.
همچنین این عکس در کنار دکمه فالو ظاهر می شود تا وقتی شخصی از صفحه شما بازدید می‌کند، تمایل پیدا کرده و شما را در Tumblr دنبال کنید. عکس پروفایل شما در صفحه پروفایل شخصی Tumblr شما نیز نمایش داده می شود.
برای این مکان، برخی از بِرَندها (کسب و کارها) یک تصویر بزرگ را انتخاب می کنند در حالی که برخی دیگر سایز کوچک آن را می‌پسندند. بنابراین لازم است تا مطمئن شوید که حداقل ها را در نظر گرفته و تصویری را انتخاب کنید که متناسب با نام تجاری و متناسب با طرح صفحه شماست.

  • حداقل سایز تصویر پروفایل: ۱۲۸×۱۲۸ پیکسل
  • فرمت تصویر: JPG, GIF, PNG و BMP

سایز تصاویر پست ها Image Posts

سایز عکس در تامبلر

این تصاویر پستهایی هستند که شما برای دنبال‌کنندگان خود ارسال می کنید که در صفحه شما نیز نمایش داده می‌شوند. با توجه به اینکه Tumblr بسیار قابل تنظیم customizable و هر تِم یا موضوع بسیار متفاوت، همه افراد تمایل ندارند عکسهایی با اندازه یکسان را انتشار دهند.

  • ماکزیمم اندازه تصاویر دش Dash: سایز ۱۲۸۰×۱۹۲۰ پیکسل (که در فید به اندازه ۵۰۰×۷۵۰ دیده می‌شود).
  • حداکثر حجم فایل: ۱۰ مگابایت
  • انیمیشن های متحرک فرمت GIFs باید کمتر از ۳ مگابایت و حداکر ۵۴۰ پیکسل باشند. (البته در برخی موارد بسته به سایز GIF عرض های بیشتر نیز مجاز هستند).
🔔 حتما بخوانید: سایز تصاویر در سایر شبکه های اجتماعی

نتیجه‌گیری

بهینه‌سازی سایز تصاویر در شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای فعالیت حرفه‌ای و بازاریابی تامبلر یا سایر شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز خواهید داشت. در این مقاله تمام سایزهای عکس در تامبلر که به آن نیاز دارید را بررسی کرده‌ایم. همچنین در لینک فوق فایل نمونه به شما کمک می‌کند تا بتوانید هر نوع تصویری که قرار است در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید را بهینه‌سازی کنید.