گوگل ادوردز و تاثیر آن بر کسب و کار

گوگل ادوردز،کلمه ی که شاید این مدت خیلی به گوشتان خورده باشد میخواهم در ابتدا دلیل تاکید و رقابت بیشتر سایت ها به استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز را برایتان شرح دهم.

بسیاری از صاحبان کسب و کار (که برخی از آنها مشتریان و دوستان ما هستند) به محض اینکه شروع به کسب درآمد می کنند به فکر سرمایه گذاری در فعالیت های مختلف می افتند. برخی از آنها عقیده دارند خرید و فروش مسکن گزینۀ خوبی برای سرمایه گذاری است. برخی دیگر اعتقاد دارند خرید و فروش خودرو می تواند سرمایۀ آنها را دو چندان کند یا حتی برخی از آنها به فکر پایه گذاری تجارت جدیدی می افتند.

از طرفی همه میدانیم که امروزه دسترسی سریع و راحت به اینترنت باعث شده بسیاری از کسب و کارها فعالیت تجاری خود را به فضای مجازی منتقل کنند. اگر کمی با دنیای دیجیتال آشنا باشید، مطمئناً می دانید که امروزه بسیاری از تجارت‌ها خدمات، محصولات و پشتیبانی خود را از طریق اینترنت در دسترس اینترنت قرار می دهند.

روش های تبلیغاتی زیادی برای توسعه کسب و کارها وجود دارد،تبلیغات در شبکه های مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام تا تبلیغات بنری در خیابان ها و اتوبان های سراسر کشور. درست است که این تبلیغات برای کسب و کارهای بزرگ میتواند بسیار مفید باشد اما برای کسب و کارهای کوچک که تازه شروع به فعالیت کرده اند نمیتواند زیاد مفید و هدف گیری دقیق داشته باشد.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا روشی وجود دارد که بتواند در ازای هزینه‌ای مناسب، بازدهی بالایی برای کسب و کارهای نه چندان بزرگ داشته باشد؟ قاطعانه بگویم، بله! از طریق گوگل ادوردز

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز، سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است. در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود. این یک سیستم پرداخت به ازای کلیک(PPC یاPay-per-click) است. این موضوع بدین معنی است که شما می توانید از طریق سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد.

پس از درک این موضوع که تبلیغات گوگل ادوردز چیست و چگونه نیازهای حرفه ای خود در کسب و کار را با آن تامین کنیم، در ادامه این مطلب به تعدادی از مزیت های استفاده از این ابزار میپردازم

۱۶ مزیت استفاده از گوگل ادوردز :

  1. تبلیغات گوگل ادوردز ارزان است
  2. قرار گرفتن در صدر نتایج جستجو
  3. معرفی کسب و کار خود به جهان انلاین مصرف کننده
  4. نشان دادن سریع تبلیغات
  5. امکان مدیریت کلمات کلیدی
  6. امکان دسترسی به گزارشاتی در مورد مکان و کلماتی که مردم در هرجای جستجو میکنند
  7. انتخاب ساعت های خاص برای نمایش تبلیغات
  8. نمایش تبلیغات در موبایل
  9. امکان تعیین بودجه مشخص برای هر روز
  10. امکان استفاده از افزونه های تبیلغاتی
  11. امکان تهیه گزارشات کمپین به صورت لحظه ای
  12. استفاده از ابزار گوگل پلنر
  13. امکان غیر فعال کردن و یا تغییر تبلیغات وکلمات کلیدی در هر زمانی
  14. پرداخت هزینه تنها در صورت کلیک کردن بر روی تبلیغات
  15. ارائه نرخ تبدیل
  16. امکان درست کردن چندین کمپین و گروهای تبلیغاتی