کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

کلمات کلیدی در هر گروه تبلیغاتی نقش شروع و اغاز تبلیغات را دارند وقتی افراد کلماتی را جستجو میکنند این کلید واژها با کلیدواژهای موجود منطبق میشود و تبلیغات ما نشان داده خواهد شد.

انتخاب نوع کلمه کلیدی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مدیریت یک کمپین تبلیغات گوگل است. تعداد زیادی از افرادی که به تازگی با ادوردز آشنا شده‌اند از اهمیت کلمات کلیدی تبلیغ خود آگاهی ندارند و تصور می‌کنند که تنها با پرداخت پول می‌توانند لینک سایت‌شان را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند. همین موضوع باعث می‌شود که بودجه کمپین آن‌ها طی مدت کوتاهی مصرف شود بدون اینکه هیچ تاثیر مثبتی برایشان داشته باشد.

استفاده از انواع کلمات کلیدی گوگل ادوردز باعث افزایش بازدهی و کارآیی تبلیغ گوگل شما  می شود و به شما این امکان را می دهد تا بر اساس بودجه خود، ترافیک بیشتری داشته باشید. انتخاب درست کلمات کلیدی یکی از دیگر موارد موثر در در بدست آوردن امتیاز کیفی تبلیغ آگهی میباشد و میتواند باعث کاهش بودجه نیز بشود.

Google Keyword Planner

هنگامی که شما قصد دارید در گوگل تبلیغات انجام دهید گوگل ابزاری به نام  Google Keyword Planner را در اختیار شما قرار داده است که به وسیله ی آن می توانید کلمات کلیدی مرتبط و مناسب با حوزه کاری خودتان را پیدا کنید. استفاده از ابزار Google Keyword Planner به شما کمک میکند تا بهترین کلمه کلیدی را برای تبلیغات خود انتخاب کنید، از طرفی دیگر این امکان را نیز به شما میدهد تا عملکرد هر کلمه از جمله تعداد کلیک های احتمالی ، هزینه ها، رقبای این کلیدواژها، پیدا کردن حجم جستجو برای یک کلیدواژه و بدست آوردن ایده های بیشتر برای انتخاب کلمات کلیدی و… را در دسترس شما قرار میدهد.این موارد از جمله قابلیت های جالب Google Keyword Planner بودند.

به این نکته توجه کنید که در هنگام انتخاب کلمات کلیدی باید محصولات و محتوای سایت خود را بشناسید و کلماتی که انتخاب می کنید کاملا مرتبط و دارای استراتژی باشند.

برای انتخاب کلمات کلیدی به نکات زیر توجه کنید:

  • خود را به جای مشتریان و کاربرانتان قرار بدهید
  • از زبان عامه ی مردم برای انتخاب کلمات کلیدی استفاده کنید
  • جهت گیری و اختصاص دادن پیام، تنها به قشری که به محصولات و خدمات شما علاقمندن
  • به سن و جنسیت و جامعه و فرهنگی که مخاطب اصلی شما هستند توجه کنید
  • خود را به جای مشتری قرار دهید و تصور کنید که امکان دارد به چه چیزی فکر کند.
  • موضوعات خود را در قالب تم های متنوع گروه بندی  وساماندهی کنید تا بتوانید مشکلات احتمالی هر یک را به راحتی پیدا کنید مثلا اگر هدفتان کفش زنانه است باید انواع موضوعات مرتبط از جمله کفش زنانه مجلسی، کفش های مدرن زنانه و… هر یک از این دسته بندی ها را نیزمیتوانیم گسترش بدهیم.
  • استفاده از کلمات کلیدی تخصصی و دقیق چرا که بعضی از کلمات کلیدی حالت کلی و عمومی دارند و میتواند جستجوهای نامرتبط زیادی را به وجود بیاورد. سعی کنید برای هر موضوع بین ۵ تا ۲۰ کلمه انتخاب کنید و از بین آنها گزینه مناسب را انتخاب کنید.