زمان مطالعه : ۱۵ دقیقه

۵ شاخص برتر اینستاگرام که باید در سال ۲۰۲۰ آنها را دنبال کرد

دانستن اینکه چه معیارهای را باید در اینستاگرام دنبال کرد، ممکن است وظیفه ای دلهره آور به نظر برسد، به خصوص اگر تازه وارد دنیای آنالیز اینستاگرام شده باشید. اما زمانی که وارد گود شدید، می توانید انتظار بازده بزرگی را داشته باشید! تجزیه و تحلیل های اینستاگرام به شما کمک می کند تا بهتر، موارد دوست داشتنی، موارد غیردوست داشتنی و رفتارهای مخاطبان خود را به صورت آنلاین درک کنید. به علاوه، شما قادر خواهید بود بر اساس تصویری که تجزیه و تحلیل شما ایجاد می کند، تغییرات عملی را برای استراتژی استفاده از اینستاگرام در برند خود را شناسایی کنید. برای کمک به سهولت کار در این زمینه، شاخص های برتر اینستاگرام در ۲۰۲۰ را که باید برای بهبود استراتژی و عملکرد اینستاگرام خود دنبال کنید، با شما در میان می گذاریم:

شاخص های برتر اینستاگرام در ۲۰۲۰: شماره ۱-نرخ مشارکت Engagement Rate

نرخ مشارکت اینستاگرام شما یک شاخصه مهم است که نشان می دهد واکنش مخاطبان شما به محتوای شما چیست. اگر دنبال کنندگان محتوای شما را لایک می کنند، در خصوص آن نظر می دهند و آن را منتشر می کنند، نرخ مشارکت شما این مطالب را نشان می دهد! اما چگونه نرخ مشارکت خود را محاسبه کنیم؟
این حکم هنوز در جواب قطعی این سؤال قرار دارد زیرا هر مدیر رسانه ای اجتماعی، تحلیلگر و ابزار اینستاگرام روشی متفاوتی برای انجام کارها دارند. اما اجماع عمومی در این خصوص این است که پاسخ این سؤال به طور کلی  به نحوه ی این محاسبه بستگی دارد:
تعداد لایک ها و نظرات را بر تعداد دنبال کنندگان خود تقسیم کنید و سپس در ۱۰۰ ضرب کنید تا درصد به دست آورید.

شاخص های برتر اینستاگرام در 2020

اما خبر خوب این است که اگر از بستر هایی مثل لیتر Later در اینستاگرام استفاده کنید، نرخ مشارکت شما به طور خودکار برای شما محاسبه می شود. بنابراین می توانید ماشین حساب را کنار بگذارید و به راحتی یک تصویر فوری از بهترین محتوای خود که عملکرد خوبی دارد بدست آورید!

شاخص های برتر اینستاگرام در 2020
پیگیری نرخ مشارکت برای پست های خود یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص این موضوع است که چه محتوایی بیشترین ارتباط را با مخاطبان شما برقرار کرده است. همچنین اگر می توانید مشخص کنید که چه چیزی متناسب با علایق مخاطبان شما می باشد، می توانید آن نوع مطالب را بیشتر در تقویم کاری و استراتژی خود قرار دهید.

🔔 حتما بخوانید: سایز تصاویر در اینستاگرام

شاخص های برتر اینستاگرام در ۲۰۲۰: شماره ۲-بهترین زمان برای ارسال Best Time to Post

آیا می دانید که ممکن است به سادگی با ارسال پست در زمان اشتباه، دنبال کنندگان خود را از دست بدهید و نرخ مشارکت خود را پایین بیاورید؟ این یک تغییر آسان در استراتژی اینستاگرام شماست که می تواند تفاوت زیادی در رشد حساب کاربری شما ایجاد کند! نترسید، پلتفرم های بسیاری از جمله لیتر Later بیش از ۱۲ میلیون پست در اینستاگرام را تجزیه و تحلیل کرده اند تا بهترین زمان ارسال پست را مشخص کند!

شاخص های برتر اینستاگرام در 2020 - 4

البته، هر حساب کاربری بسته به کسب و کار و مخاطبان شما کمی متفاوت خواهد بود، اما استفاده از این داده ها به عنوان نقطه شروع خوب است، سپس بر بهترین زمان برای ارسال پست برای دنبال کنندگان خود متمرکز شوید. شما می توانید این کار را به دو روش انجام دهید:

در مرحله اول، به بخش اینستاگرام اینسایتس Instagram Insights خود نگاهی بیندازید. در زیر برگه مخاطبان، جزئیات فعالترین دنبال کنندگان آنلاین خود را بر اساس روزهای هفته و زمانهای روز مشاهده می کنید.

شاخص های برتر اینستاگرام در 2020

ثانیاً، می توانید از ابزار انالتیکس لیتر Analytics Later و یا سایر پلتفروم ها همانند آنالیز نوین هاب خود برای پرورش و تکامل رفتارهای مخاطبان خود استفاده کنید. داشبورد تجزیه و تحلیل لیتر جزئیات کاملی از زمان آنلاین شدن مخاطبان شما ارائه می کند که می توانید از آن اطلاعات برای تنظیم تقویم انتشار اینستاگرام خود استفاده کنید.

همچنین می توانید حدس و گمان را به طور کامل حذف کرده و از ویژگی «بهترین زمان ارسال پست لیتر» استفاده کنید که به طور خودکار و بر اساس رفتار مخاطبان خود ۷ زمان برتر ارسال پست شما را محاسبه می کند و سپس این زمان ها را در تقویم محتوای شما به نمایش می گذارد.

شاخص های برتر اینستاگرام در ۲۰۲۰: معیار شماره ۳-دستاورد حصول Reach

اگر می خواهید در سال جاری حساب کاربری اینستاگرام خود را رشد دهید (چه کسی نمی خواهد این کار را انجام دهد؟) می توانید معیارهای دسترسی در اینستاگرام را پیگیری کنید.

نرخ دسترسی به تعداد بازدیدهای منحصر به فرد پست های شما، استوری های اینستاگرام، پست های ویدیویی و تبلیغات گفته می شود. این نرخ یک شاخص عالی در خصوص رشد حساب کاربری شما و رسیدن به مخاطبان جدید است.

با این حال، نباید این نرخ را با معیارهای تأثیرگذاری خود اشتباه بگیرید. میزان تأثیرگذاری شما تعداد کل دفعات مشاهده پست شماست. این عدد شامل کاربرانی می شود که از طریق فید خود پیمایش می شوند، برای مشاهده عکس پروفایل کسب و کار شما کلیک می کنند یا محتوای شما را به صورت مستقیم از طریق پیام دایرکت اینستاگرام روی پروفایل کسب و کار شما مشاهده می کنند. بنابراین با گذشت زمان، تعداد موارد تأثیرگذاری های شما ممکن است بیشتر باشد زمانی که دنبال کنندگان مشابه چندین بار پست شما را می بینند.

🔔 حتما بخوانید: شاخص های ارزیابی عملکرد در اینستاگرام

برای یافتن نرخ دسترسی به پست های خود، با ضربه زدن روی نماد نمودار نوار صفحه پروفایل خود، به بخش اینستاگرام اینسایتس بروید.

از این قسمت، به برگه محتوا (Content) بروید و مشاهده ی همه (See All) را انتخاب کنید. اکنون می توانید محتوای خود را بر اساس نوع (عکس، فیلم، خرید، پست چرخ و فلکی) و بر اساس معیارهای اینستاگرام فیلتر کنید و تقسیم بندی کنید (در این حالت می توانید دسترسی را انتخاب کنید). سپس می توانید تقسیم بندی پست های خود را مشاهده تا مشخص شود که کدام یک بهترین معیار دسترسی را دارد.

اگر به مرور زمان پیشرفت در معیارهای خود را نمی بینید، به هشتگ ها و زیرنویس ها captions توجه کنید یا اگر می توانید پست های خود را به کمک موقعیت مکانی و برچسب زدن tagging بهبود ببخشید.

اگر نوسانات زیادی در میزان نرخ دسترسی خود مشاهده می کنید، نترسید، زیرا حتی تغییرات جزئی در نحوه و زمان ارسال شما نیز می تواند تفاوت واقعی ایجاد کند. برای بهبود دسترسی خود، سایر استراتژی ها را امتحان کنید و به این نکته توجه داشته باشید که چه پست هایی واقعاً این معیار را محقق می سازند!

شاخص های برتر اینستاگرام در ۲۰۲۰: شماره ۴ – نرخ حفظ مخاطب استوری های اینستاگرام

یکی از دشوارترین قسمت های ایجاد محتوا برای استوری های اینستاگرام، تولید ایده های مورد علاقه مخاطبان می باشد. شما می خواهید استوری هایی تولید کنید که در واقع به کمک دنبال کنندگان شما انتشار یابد و توجه آنها را از ابتدا تا انتها به خود جلب کند.

هنگامی که می دانید مخاطبان شما چه نوع محتوایی را می پسندند، می توانید استراتژی خود را بهتر تطبیق داده و به ایجاد مطالبی بپرداید که برای جلب توجه آنها مؤثرتر است.

چگونه می توانید بگویید کدام محتوا بهترین عملکرد را دارد؟

مجدداً می گوییم که همه چیز به معیارهای نرخ دسترسی استوری های اینستاگرام شما بستگی دارد و البته اینکه در چه زمان هایی پست های شما بیننده ها را از دست می دهد.

اگر در بخش استوری های اینستاگرام محتوا ایجاد می کنید—مانند تصویر زیر استوری نکته روز سه شنبه برند محصولات مراقبتی آلفا-اچ Alpha-H مطمئناً دوست دارید بدانید که چند نفر آن استوری را تماشا کرده اند.

شاخص های برتر اینستاگرام در 2020

برای کمک به توضیح نحوه محاسبه معیارهای شما، می خواهیم هر پستی که استوری اینستاگرام شما را تشکیل می دهد—خواه این یک ویدیو، عکس یا پست بومرنگ باشد—را یک اسلاید بنامیم. هر اسلاید که در اینستاگرام ارسال می شود، معیارهای منحصر به فرد خود را دارد. وقتی می خواهید چندین اسلایدها را در استوری های اینستاگرام ارسال کنید که همه مربوط به یک موضوع یکسان هستند، مانند نکته روز سه شنبه محصولات آلفا-اچ ​​که استوری کلی اینستاگرام شما را تشکیل می دهد.

بنابراین اکنون می توانید از معیارهای مربوط به هر اسلاید استفاده کنید تا به شما بگوییم که عملکرد استوری کلی شما در طول ۲۴ ساعت گذشته چگونه بوده است!

🔔 حتما بخوانید: محتوای برند در اینستاگرام

در اینجا نحوه تهیه تصویری واضح تر از میزان حفظ مخاطبان در بخش استوری های اینستاگرام آورده شده است:

  1. نرخ افت کردن اینستاگرام خود را محاسبه کنید: این نرخ، درصد افرادی است که تماشای استوری شما را در جایی بین اولین اسلایدها متوقف کرده اند. با استفاده از آمار دسترسی به اولین اسلایدها در استوری اینستاگرام خود، این نرخ را محاسبه کرده و معیار دسترسی به آخرین اسلایده خود را از آن کم کنید و سپس آن عدد را بر دسترسی به اولین اسلایدها تقسیم کنید. عدد بدست آمده درصد نرخ افت را به شما می دهد که در آن قبل از رسیدن به پایان استوری، تعداد زیادی از افراد ادامه اسلایدها را رها می کنند.
  2. نرخ افت کردن را بعد از اولین اسلاید خود محاسبه کنید: اولین اسلاید شما در یک مجموعه استوری اینستاگرام واقعاً باید توجه بینندگان شما را جلب کند، بنابراین آنها جذب شده و به تماشای استوری شما ادامه می دهند! برای سنجش میزان جذابیت اولین اسلایدها، می توانید درصد افرادی را که پس از اولین اسلایدها از تماشای ادامه ی استوری منصرف شده اند را محاسبه کنید. برای این کار، معیار دسترسی به اسلاید اول را درنظر بگیرید، میزان دسترسی به اسلاید دوم را از آن کسر کنید و سپس آن را بر دسترسی اسلاید اول تقسیم کنید!
  3. نرخ اتمام استوری های اینستاگرام خود را محاسبه کنید: اینجا موضوع جالب می شود—چند نفر از بینندگان شما تا آخرین اسلاید استوری شما را تماشا کردند! میزان اتمام استوری های اینستاگرام نشانگر خوبی در این خصوص ارائه می دهد که میزان جذابیت مطالب شما چقدر است، آیا پست های بسیار زیاد ارسال می کنید تا تعداد آنها مناسب است، یا اینکه آیا این نوع محتوا برای جذب مخاطبان مناسب بوده است یا خیر! برای محاسبه این نرخ، معیار دسترسی به آخرین اسلاید خود را در نظر بگیرید و آن را بر معیار دسترسی به اولین اسلاید خود تقسیم کنید!

با استفاده از این محاسبات و درصد ها، معیاری برای تست معیارهای اینستاگرام خود در اختیار خواهید داشت تا نرخ مشارکت و نرخ تماشای استورهای اینستاگرام خود را بهبود بخشید.

شاخص های برتر اینستاگرام در 2020

شاخص های برتر اینستاگرام در ۲۰۲۰: معیار شماره ۵-ترافیک و فروش از طریق اینستاگرام

خرید اینستاگرام به لطف استیکرهای قابل خرید در پست ها، استوری های اینستاگرام و حتی یک کانال خرید در صفحه اکسپلور، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است! هنگامی که شما به طور خاص پست هایی برای محصولات ارسال می کنید، چیزی که می خواهید این است که مطمئن شوید که کدام یک از پست های قابل خرید بهترین عملکرد را دارند.

اگر واقعاً می توانید بر نوع محتوا تمرکز کنید—خواه این محتوا استوری های قابل خرید اینستاگرام، پیام های ویدیویی یا پست چرخ و فلکی از عکس های محصول باشد—در آینده قادر خواهید بود محتوای خود را با سلیقه ی مخاطبان خود بهتر تطبیق دهید.

می توانید در هر دو پست خرید در فید خود و استوری های اینستاگرام، میزان مشارکت را مشاهده کرده و از طریق معیارهای مربوطه درصد آنها را محاسبه کنید. اما ما پیشنهاد می کنیم معیارهای خود را برای پست های قابل خرید اینستاگرام و استوری های اینستاگرام را جدا کنید تا بتوانید به روشنی مشخص کنید که چه نوع محتوایی برای هر کدام بهتر جوابگو است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، روی بخش ویو اینسایتس View Insights در یک پست خرید ضربه بزنید یا برای دیدن نظرات، روی استوریهای خرید در بخش نمایه ی خود ضربه بزنید. در آنجا همچنین گزینه ای برای مرتب کردن پست های خرید بر اساس معیارهای مختلف از طریق بخش اینسایتس در نمایه تجاری خود در اختیار خواهید داشت. به همین سادگی! اگر می خواهید حساب کاربری خود را رشد دهید و به مخاطبان جدید دست بیابید، بررسی عمیق تر بخش آنالیز اینستاگرام ارزش آن را دارد. اما اگر این کار را بیش از حد طاقت فرسا می بینید، فقط بر ۵ شاخص های برتر اینستاگرام در ۲۰۲۰ سال جاری تمرکز کنید و ببینید که چگونه استراتژی و محتوای اینستاگرام شما در آینده بهبود می یابد!

آماده پیگیری پیشرفت اینستاگرام خود بر اساس تجزیه و تحلیل هستید؟ در یک پلتفرم ثبت نام کنید و داشبورد تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود را بررسی کنید! و یا مدیریت شبکه اجتماعی خود را به بلوط بسپارید.